Vasaras un rudens periodā radio ik dienu klausījušies vidēji 66,3% jeb 1 miljons 33 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,8% jeb 1 miljons 353 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 16,9% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 13,7% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa – radio stacijai “Latvijas Radio 1” ar  9,0% lielu klausīšanās laika daļu.

2019.gada vasaras un rudens periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir “Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,5% jeb 226 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 12,7% jeb 198 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,9% jeb 139 tūkstoši klausītāju.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “2019.gada vasaras un rudens pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 17 minūtes. Salīdzinot radio klausīšanās paradumus diennakts laikā pēdējo 6 mēnešu periodā, varam teikt, ka radio klausās viļņveidīgi. Dienas laikā no pl. 8.00 līdz 16.30 kopējais radio klausītāju skaits ir virs 300 tūkstošiem klausītāju,  sasniedzot vislielāko radio klausītāju kopējo skaitu – 384 tūkstošus no pl. 12.00 līdz 12.30.’’

2019.gada vasaras un rudens periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 37,2% jeb 580 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 32,2% jeb 502 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 32,2% jeb 501 tūkstotis klausītāju.

Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax. FM, RETRO FM, RU FM,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM. 

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uzdatora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2019.gada vasaras un rudens perioda radio auditorijas DAR pētījums  norisinājās no 2019.gada 1.jūnija līdz 2019.gada 30.novembrim. No kopējās 4545 aptaujāto izlases  81,8% jeb 3717  respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 18,2% jeb 828 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.