
2018.gada rudens un 2019.gada ziemas periodā radio vismaz reizi dienā klausījās vidēji 67,5% jeb 1 miljons 53 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87,1% jeb 1 miljons 358 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 17,9% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojās “Radio Skonto” ar 12,3% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa bija radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1”- 11,2% liela klausīšanās laika daļa.
2018.gada rudens un 2019.gada ziemas periodā ikdienā visklausītākā radio stacija ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 15% jeb 234 tūkstoši klausītāju Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem vidū, “Radio Skonto’’ – 12,2% jeb 190 tūkstošiem klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 10% jeb 156 tūkstoši klausītāju.
Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “2018.gada rudens un 2019.gada ziemas periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas 11 minūtes. Salīdzinot radio klausīšanās vidējo ilgumu dienā dažādās vecuma grupās, radio klausīšanās ieradums visnoturīgākais ir radio klausītājiem vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem. Šīs vecuma grupas radio klausītāji pēdējo sešu mēnešu periodā vidēji dienā klausījušies 4 stundas 31 minūti un ikdienā visilgāk klausījušies vai dzirdējuši fonā radio darbā – vidēji dienā klausoties 5 stundas 25 minūtes. Savukārt visīsāko laiku radio klausījušies vai dzirdējuši fonā radio klausītāji vecuma grupā no 16 līdz 24 gadiem – vidēji dienā klausoties radio 3 stundas 39 minūtes.”
2018.gada rudens un 2019.gada ziemas periodā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 34,9% jeb 544 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 31,7% jeb 494 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 30,8% jeb 480 tūkstoši klausītāju.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 45 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: CAPITAL, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristigais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, RETRO FM, Russkoe RETRO, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2018.gada rudens un 2019.gada ziemas perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2018.gada 1.septembra līdz 2019.gada 28.februārim. No kopējās 4650 aptaujāto izlases 82,5% jeb 3835 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 17,5% jeb 815 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.