2019. gada ziemas un pavasara periodā ik dienu radio klausījušies vidēji 67,7% jeb 1 miljons 55 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,9% jeb 1 miljons 355 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radiostacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18,3% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas “Radio Skonto” ar 12,1% lielu klausīšanās laika daļu, bet trešā lielākā daļa – radiostacijai ‘’Latvijas Radio 1” ar 10,9% lielu klausīšanās laika daļu.

2019. gada ziemas un pavasara periodā ikdienā visklausītākā radiostacija ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,7% jeb 228 tūkstoši klausītāju Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem vidū, “Radio Skonto’’ – 12,1% jeb 188 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,6% jeb 149 tūkstoši klausītāju.

Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Interesanti atzīmēt, ka šajā 2019. gada ziemas un pavasara pētījuma periodā 15,7% no visiem aptaujātajiem vecumā no 16 līdz 74 ir atbildējuši, ka radio klausījušies internetā, un tā ir tikpat liela Latvijas iedzīvotāju daļa kā attiecīgajā laika posmā iepriekšējā gadā, kas parāda, ka radiostaciju klausīšanās internetā ir stabila.”
2019. gada ziemas un pavasara periodā radiostaciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 34,7% jeb 541 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 32% jeb 498 tūkstoši klausītāju”, bet “Latvijas Radio 2” – 31,3% jeb 488 tūkstoši klausītāju.

Pētījumā iekļautās radiostacijas
Pētījumā iekļautas 44 radiostacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 29 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, RETRO FM, Russkoe RETRO, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radiostacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2019. gada ziemas un pavasara perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2018. gada 1. decembra līdz 2019. gada 31. maijam. No kopējās 4645 aptaujāto izlases 82,6% jeb 3838 respondenti tika aptaujāti ar telefona intervijas metodi un 17,4% jeb 807 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju radio klausīšanās paradumus vecumā no 16 līdz 74 gadiem.