% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Latvijas un Igaunijas starpvalstu attiecības pēc jaunās prezidentes stāšanās amatā ļoti uzlabosies, savukārt 12% – drīzāk uzlabosies. To atklāj pētījumu kompānijas KANTAR oktobra sākumā veiktais pētījums.
Vairāk nekā puse (59%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Latvijas un Igaunijas starpvalstu attiecības pēc jaunās prezidentes stāšanās amatā paliks pašreizējā līmenī.
1% iedzīvotāju uzskata, ka Latvijas un Igaunijas starpvalstu attiecības pēc jaunās prezidentes stāšanās amatā drīzāk pasliktināsies.
Ceturtajai daļai (27%) iedzīvotāju pagaidām nav viedokļa šajā jautājumā un uzskata, ka laiks rādīs.

Lūgti novērtēt savu apmierinātību ar līdzšinējā Igaunijas prezidenta Tomasa Hendriksa Ilvesa darbu Igaunijas ārpolitikas veidošanā 10 punktu skalā, kur 1 nozīmē “ļoti neapmierināts”, bet 10 – “ļoti apmierināts”, Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem sniegtais vidējais vērtējums apmierinātībai ir 6,7 punkti.
Salīdzinoši augstāku vērtējumu (7 un vairāk punkti) snieguši 44% iedzīvotāju. Salīdzinoši vidēju vērtējumu (5 vai 6 punkti) snieguši 17% iedzīvotāju. Salīdzinoši zemāku vērtējumu (1 līdz 4 punkti) sniegusi desmitā daļa (10%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
29% iedzīvotāju nav pauduši konkrētu viedokli šajā jautājumā.

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2016. gada 4. līdz 6. oktobrim ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
KANTAR
t 67096300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia