
Vidēji 84% jeb 1 miljons 319 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2018.gada rudenī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 183 drukāto preses izdevumu auditoriju.
2018.gada rudenī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir laikraksts “MK Latvija” krievu valodā un žurnāli “Ieva”, “Kas Jauns” un “Privātā Dzīve”.
Nedēļas laikraksta krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru rudenī lasījuši vai caurskatījuši 10,7% jeb 168 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, nedēļas žurnāla “Ieva”– 10,6% jeb 167 tūkstoši lasītāju, savukārt nedēļas žurnālu “Kas Jauns” un “Privātā Dzīve’’ vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši līdzīgs daudzums – 7,2% jeb 113 tūkstoši lasītāju.
Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas avīzes krievu valodā “MK Latvija’’ pielikums “Televizor” ar 6,6% jeb 104 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Stāsti” ar 6,3% jeb 98 tūkstošiem lasītāju, “Ilustrētā Pasaules Vēsture” ar 5,0% jeb 78 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Virtuve” ar 4,9% jeb 77 tūkstošiem lasītāju, “Ilustrētā Zinātne” ar 4,9% jeb 77 tūkstošiem lasītāju, “Latvijskaja TV-Programma” krievu valodā ar 4,8% jeb 75 tūkstošiem lasītāju.
Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: ’’Ja salīdzina lasīšanas ieradumus Latvijas reģionos (statistiski sešu reģionu dalījumā), tad šī gada rudenī regulārāk preses izdevumus lasījuši un caurskatījuši Vidzemē, kur vidēji 82% šī reģiona iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem lasījuši kādu no periodiskās preses numuriem, un Zemgalē – vidēji 80% šī reģiona iedzīvotāju lasījuši vai caurskatījuši vienu preses izdevuma numuru. Savukārt Rīgā preses izdevumu patēriņš ir vismazākais – 65% Rīgas iedzīvotāju šoruden lasījuši vai caurskatījuši kādu preses izdevumu. Aktīvāk periodisko presi lasa ārpus Rīgas – 74% citu pilsētu un lauku iedzīvotāji ir lasījuši kādu preses izdevumu.’’
Par pētījumu
Kantar Nacionālā preses auditorijas pētījuma rudens posma aptauja tika veikta laikā no 2018.gada 1.augusta līdz 23.oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3087 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Kontakti
Solvita Kronberga
Kantar Klientu vadītāja, mediju pētījumi
T 6709 6300
E solvita.kronberga@kantarns.com