Vidēji 83,5% jeb 1 miljons 302 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2019.gada rudenī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 186 drukāto preses izdevumu auditoriju.

2019.gada rudenī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir laikraksts “MK Latvija” krievu valodā, žurnāls “Ieva” un žurnāls “Privātā Dzīve”.

Nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 10,4% jeb 162 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, nedēļas žurnālu “Ieva’’ – 9,2% jeb 144 tūkstoši lasītāju  un žurnālu “Privātā Dzīve”’ vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 6,8% jeb 105 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas žurnāls “Kas Jauns’’ ar 6,6 jeb 104 tūkstošiem lasītāju, “MK Latvija’’ pielikums krievu valodā “Televizor ’’ ar 5,8% jeb 91 tūkstoti lasītāju, žurnāls “Ievas Stāsti’’ ar 5,5% jeb 85 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Pasaules Vēsture’’  ar 4,7 % jeb 73 tūkstošiem lasītāju, žurnāls ’’, žurnālu “Ilustrētā Zinātne’’ ar 4,5% jeb 71 tūkstoti lasītāju, žurnāls “Ievas Virtuve” ar 4% jeb 62 tūkstošiem lasītāju un  žurnālu ‘’Ievas Dārzs” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši  3,8 % jeb 60 tūkstoši lasītāju.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot divus  pēdējos pētījuma periodus, desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā ir nelielas svārstības, taču tās nav statistiski nozīmīgas.  Šī gada pavasara un  rudens periodā lasītāji visvairāk ir atzīmējuši, ka lasa anekdotes un jokus, aktuālus notikumus Latvijā un pasaulē,  un arī caurskata  receptes ēdienu gatavošanai.  Savukārt vismazāk lasītāji lasījuši rakstus par ekonomiku un biznesu, rubrikas par  bērniem un bērnu audzināšanu, kā arī tēmas par automašīnām.’’

Par pētījumu
Kantar  Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja tika veikta laikā no 2019.gada 14.augusta līdz 20.oktobrim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3041 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar
Kantar  ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti:
Solvita Kronberga
Kantar Klientu vadītāja, mediju pētījumi
T 6709 6300
E solvita.kronberga@kantar.com