Tā liecina TNS BMF tradicionālā gada beigu statistika. Novērtējuma pamatā ir neatkarīgs monitorings un mediju iesniegtā reklāmas ieņēmumu informācija. Katras mediju grupas apgrozījums pirms publiskošanas ir ticis apstiprināts Latvijas Reklāmas asociācijas Apvienotajā Nozares komitejā, kur pārstāvēti vadošie mediji un mediju aģentūras.
Latvijas reklāmas tirgus neto apgrozījums 2001. gadā ir bijis 34,1 milj. Ls, kas ir par 14% vairāk, kā gadu iepriekš. Lielāko tā daļu sastāda preses reklāma – avīzes 37,1% un žurnāli 10,2%, tam seko televīzija ar 33,6%, radio ar 12,6%, vides reklāma – 5%, kino reklāma – 0,7% un internets – 0,9%. Visstraujākā izaugsme ir bijusi interneta reklāmai – +235%.
Reklāmas apjomu dinamiku pa mēnešiem ir iespaidojuši divi nozīmīgi faktori –februārī un martā ir novērojams netipisks pieaugums, kas saistīts ar pašvaldību vēlēšanu kampaņu, savukārt pēc 11. septembra, tiesa gan ne ļoti izteikti, bet bija vērojama zināma pieauguma tempu mazināšanās.
Un nu pats svarīgākais – tie, kas nodrošinājuši šos reklāmas apgrozījumus. Lielāko reklāmdevēju desmitnieks ir sekojošs: Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Elcor, LMT, Coca-Cola, Tele2, Lattelekom, Kraft Foods, LNT, Unilever.
TNS BMF pilna prezentācija LRA preses konferencē:
www.bmf.lv/presentations/2001gads.htm
14.02.2002