TNS BMF ir apkopojusi datus par pagājušās nedēļas nogalē notikušā 47. Eirovīzijas dziesmu konkursa televīzijas tiešraides skatīšanos. Sadarbībā ar TNS grupas un citām pētnieciskajām kompānijām Eiropā ir izveidots arī kopsavilkums par kopējo Eirovīzijas 2002. gada TV auditoriju.
Latvijā, konkursa tiešraidi varēja vērot Latvijas Televīzijas 1. kanālā, kā arī kabeļu televīziju tīklos – Krievijas Sabiedriskās Televīzijas kanālā.
TV auditorijas pētījuma rezultāti liecina, ka 830 tūkstoši skatītāju, kaut reizi ir ieslēguši Eirovīzijas tiešraides translāciju Latvijā, bet visā Eiropā, pēc provizoriskiem rezultātiem, skatītāju kopskaits ir sasniedzis 166 miljonus.
Augstākie 2002. gada Eirovīzijas reitingi tika sasniegti pagājušā gada konkursa rīkotājvalstī – Dānijā, kur vidējais raidījuma reitings sastādīja 40 %. Augsti dziesmu konkursa reitingi ir bijuši arī Ziemeļu valstīs un Baltijas valstīs. Zviedrijā, vidēji, 39 % iedzīvotāju vēroja raidījumu, Somijā 28%, Norvēģijā 24 %, Latvijā un Lietuvā attiecīgi 23 % un 21 % iedzīvotāju. Atkaitot augstāk minētos reģionus, plašu auditorijas piekrišanu Eirovīzijas dziesmu konkurss radīja arī Spānijā, kur raidījuma reitings bija 33 %.
Eirovīzijas dziesmu konkursa tiešraides reitingi dažās valstīs:
Valsts | Reitings (%) | Reitings (miljonos) | Pētnieciskā kompānija |
---|---|---|---|
Dānija | 40.4 % | 2.1 | TNS |
Zviedrija | 39.1 % | 3.3 | MMS |
Spānija | 32.5 % | 12.8 | TNS |
Beļģija (Ziemeļ) | 31.1 % | 1.7 | CIM-Audiometrie |
Somija | 28.1 % | 1.3 | TNS |
Norvēģija | 24.1 % | 1.0 | TNS |
Latvija | 22.9 % | 0.5 | TNS |
Izraēla | 22.3 % | 1.1 | TNS |
Lietuva | 21.0 % | 0.7 | TNS |
Rumānija | 16.2 % | 3.1 | TNS |
Lielbritānija | 14.1 % | 7.8 | TNS |
Vācija | 13.7 % | 9.8 | GfK |
Beļģija (Dienvid) | 11.2 % | 0.4 | CIM-Audiometrie |
Francija | 8.6 % | 4.5 | MediaMetrie |
Portugālea | 6.5 % | 0.6 | TNS |
Polija | 5.8 % | 2.1 | TNS |
Krievija | 6.1 % | 3.8 | TNS |
Apskatot Eirovīzijas 2002 televīzijas tiešraides auditoriju Latvijā, dati liecina, ka LTV1 kanāla raidīto dziesmu konkursa tiešraidi, kaut uz neilgu mirkli, ir vērojuši 714 tūkstoši skatītāju, bet sabiedrības Tem Art Group retranslētajā KST kanālā – 260 tūkstoši, kopumā sasniedzot 831 tūkstoti Latvijas TV skatītāju.
Latvijas Televīzijas 1.kanāla un KST vidējā auditorija ir bijusi attiecīgi 408 un 118 tūkstoši, tādejādi kopējo Eirovīzijas vidējo auditoriju Latvijā veidojot virs 525’000 (reitings 23%).
Abi kanāli tiešraides translācijas laikā ir spējuši piesaistīt, vidēji, 68% no visiem TV skatītājiem Latvijā.
Eirovīzijas dziesmu konkursa tiešraides auditorija Latvijā:
Kanāls | Raidījums | Auditorija | Reitings | Share | Reach ‘000 | Reach % |
---|---|---|---|---|---|---|
LTV 1 | 47. Starptautiskais Eirovīzijas dziesmu konkurss | 408 | 18 | 52 | 714 | 31 |
KST (TEM) | Eirovīzija – 2002 | 118 | 5 | 16 | 260 | 11 |
KOPĀ | 525 | 23 | 68 | 831 | 36 |
Auditorija – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos
Reitings % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos
Share % – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem TV skatītājiem
Reach ‘000 – kopējais sasniegtais skatītāju skaits
Reach % – kopējais sasniegtais skatītāju skaits procentos
Vienu dienu pēc konkursa, Latvijas TV 1.kanāls sniedza iespēju saviem skatītājiem vērot arī notikušo 47. Staprtautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa uzvarētājas Marijas Naumovas sagaidīšanu Latvijā – Doma laukumā. Šo iespēju, 43. minūtes ilgušajā raidījumā, kaut uz neilgu brīdi, kopumā izmantoja 393’000 Latvijas TV skatītāju!
Māris Naglis,
Tālrunis: 7096303
E-pasts: maris.naglis@tns.lv