Šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, reklāmas tirgus ir pieaudzis par 9 %, sasniedzot 17,9 milj. Ls neto apgrozījumu. Pie kam, tā kā pērn šajā laikā bija pašvaldību vēlēšanu kampaņa, bet šī gada Saeimas vēlēšanu kampaņa pirmajā pusgadā vēl tikai tikko sākās, reālais pieaugums citos sektoros ir vēl straujāks. Baltijas kontekstā Latvijas rādītājs ir pa vidu, jo Igaunijas reklāmas tirgus ir pieaudzis tikai par 6 %, savukārt Lietuva prognozē 10-15 % pieaugumu.
Lielākie pieaugumi vērojami interneta un žurnālu grupās, TV un avīzes augušas saskaņā ar vidējo tirgus tendenci. Radio reklāmu tirgū kopumā apjoms ir samazinājies, lai gan vairākām komerciālajām radio stacijām vērojams straujš pieaugums.
Reklāmdevēju topā pirmajā desmitā nav notikusi nozīmīga spēlētāju maiņa, Procter & Gamble atgriezies pirmajā vietā, pērnā gada līderi Colgate-Palmolive atstājot otro. Desmitniekā ir ienākusi Hansabanka.
Politiskās reklāmas kampaņa šogad aizsākusies diezgan vēlu un uz pirmā pusgada rezultātiem nav atstājusi jūtamu iespaidu. Toties septembrī tiek prognozēts vairāk kā 1 miljona Ls liels apgrozījums.
Dati par reklāmas tirgu ir apkopoti, izmantojot pašu mediju deklarētos neto ieņēmumus, kā arī TNS BMF neatkarīgo reklāmas monitoringu. Informāciju ir apstiprinājusi Reklāmas asociācijas Apvienotā nozares komiteja.
23.09.2002