TNS BMF sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju ir sagatavojis tradicionālo reklāmas tirgus gada pārskatu. 2002. gadā ir izdevies lielisks 18 % uzrāviens, sasniedzot 40,5 miljonus latu un tādējādi apsteidzot gadu iepriekš sasniegto 14 % pieaugumu.
Latvijai ir bijis augstākais reklāmas apgrozījums Baltijā, aiz sevis atstājot gan Lietuvu ar ievērojami lielāko iedzīvotāju skaitu, gan Igauniju ar krietni augstākām reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju.
Lielākais pieaugums vēl aizvien vērojams Interneta reklāmas segmentā, lai gan arī tradicionālajos medijos – presē, TV un radio bijis vērojams vienmērīgs un stabils kāpums. Saeimas vēlēšanas ir tikai viens no faktoriem, jo arī gadu iepriekš tika rīkota politiskā kampaņa pašvaldību vēlēšanām. Tādējādi reklāmas tirgus pieaugums atspoguļo vispārējās ekonomiskās tendences.
Gandrīz pusi (46,5%) no reklāmas apgrozījuma veido reklāma presē. Otrs lielākais medijs ir TV ar 33,7%, tad radio ar 12,5%, vides reklāma ar 5,4%, Internets ar 1,2%, kino ar 0,8%.
Lielāko reklāmdevēju sarakstā notikušas dažas izmaiņas, piemēram, ienākot politiskajām partijām (TAUTAS PARTIJA). Pēc zināmas prombūtnes top 10 atgriezies arī ALDARIS. Tādi reklāmas tirgus līderi, kā PROCTER & GAMBLE, COLGATE-PALMOLIVE, ELCOR, KRAFT FOODS, LATTELEKOM, TELE2, LMT, COCA-COLA ir saglabājuši savas pozīcijas topā.
Resursi:
2002. gada reklāmas tirgus prezentācija (HTML formātā)
2002. gada reklāmas tirgus prezentācija (Power Point formātā)
Māris Naglis,
Tālrunis: 67096300
maris.naglis@tns.lv
2001 | 2002 | |||
---|---|---|---|---|
milj. Ls | daļa | milj. Ls | daļa | |
Avīzes | 12,7 | 37,0 % | 14,1 | 34,9 % |
Žurnāli | 3,5 | 10,2 % | 4,7 | 11,6 % |
TV | 11,5 | 33,6 % | 13,6 | 33,7 % |
Radio | 4,3 | 12,6 % | 5,0 | 12,5 % |
Vide | 1,7 | 5,0 % | 2,2 | 5,4 % |
Internets | 0,3 | 0,9 % | 0,5 | 1,2 % |
Kino | 0,2 | 0,7 % | 0,3 | 0,8 % |
Kopā | 34,2 | 100 % | 40,5 | 100 % |