TNS BMF sadarbībā ar Latvijas Reklāmas Asociāciju (LRA) nu jau tradicionāli apkopojusi datus par Latvijas reklāmas tirgus apjomu un pieaugumu pēdējā pusgada laikā.

1. Reklāmas tirgus kopapjoms un sadalījums.

Kopējais 2003. gada 1. pusgada reklāmas apjoms preses, TV, radio, vides, kino un interneta reklāmas mediju grupās ir bijis 20,1 miljons Ls.

Pa medijiem tas sadalījies sekojoši:
Laikrakstos – 33 %,
Žurnālos – 12 %,
TV kanālos – 38 %,
Radio – 10 %,
Vides reklāma – 5 %,
Kino reklāma – 1 %,
Interneta reklāma – 1 %.

Ja pieskaita arī telefonu katalogus un uzziņu tālruņus, tirgus kopapjoms vērtējams ar 22,2 milj. Ls.

2. Tirgus attīstības tendences.

Salīdzinot ar 2002. gada 1. pusgadu, kad šajās pašās mediju grupās reklāmas apjomi tika vērtēti ar 19,5 miljoniem Ls, reklāmas tirgus ir audzis par 3 %. Vislielākās pozitīvās izmaiņas skārušas žurnālus – plus 13 %, turpretī radio reklāmas ieņēmumi tieši par šādu pašu lielumu sarukuši.

Jāsaka, ka ne vienu, ne otru no salīdzināmajiem pusgadiem nav skāruši kādi lieli valstiski nozīmīgi notikumi. Saeimas vēlēšanu reklāmas kampaņa pērn vēl īsti nebija sākusies, arī šī gada Eiropas Savienības balsojuma kampaņa pirmā pusgada rezultātus neietekmēja.

Salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, pieaugums vērtējams diezgan atturīgi. Igaunija, piemēram, ir paziņojusi par 18 % reklāmas tirgus pieaugumu, tikai 6 % attiecinot uz parlamenta vēlēšanu kampaņu.

3. Lielākie reklāmdevēji.

Saskaņā ar TNS BMF monitoringa datiem, 10 lielākie reklāmdevēji 2003. gada 1. pusgadā ir bijuši:

1. Procter & Gamble
2. LMT
3. Lattelekom
4. Colgate-Palmolive
5. ELCOR
6. Unilever
7. L’Oreal
8. Linstow Varner
9. Coca-Cola Dzērieni
10. Tele 2

Salīdzinājumā ar pērno gadu, savas pozīcijas uzlabojuši telekomunikāciju sektora spēlētāji – LMT un Lattelekom, tādējādi aizejot garām Colgate-Palmolive . Kopumā gan principiālas izmaiņas lielāko reklāmdevēju sarakstā nav notikušas.

Datu avots:
TNS BMF neatkarīgs monitorings: bruto apjoma noteikšanai;
– Mediju deklarētie reklāmas ieņēmumi – kā pamats neto apjomu aprēķinam.
Datu publicēšanas gadījumā atsauce uz TNS BMF obligāta.

Resursi:
2003. gada 1. pusgada reklāmas tirgus apjoms (PowerPoint prezentācija)
2003. gada 1. pusgada reklāmas tirgus apjoms (HTML)

Papildus informācijai:
Mediju piesātinājums ar reklāmu (% no kopējā medija laukuma, raidlaika)

  2002.g. I pg. 2003.g. I pg.
Avīzes 13 % 13 %
Žurnāli 17 % 17 %
Prese kopā 14 % 14 %
TV 8 % 9 %

Reklāmas apjomu pieaugums pa mediju veidiem (cm2, min)

  2002.g. I pg. 2003.g. I pg. Izmaiņas
Avīzes, cm2 7371929 7043560 -4 %
Žurnāli, cm2 2252981 2553456 13 %
Radio, min 43421 35642 -18 %
TV, min 99443 107602 8 %

Kontakti
Tālrunis: 67096303
E-pasts: tns@tns.lv