Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2015.gadā. Pētījums liecina, ka visās trīs Baltijas valstīs kopā 2015.gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedza 270,9 miljonus eiro – tas ir par 3,1% vairāk nekā 2014.gadā.
Lietuvā 2015. gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 2%, salīdzinot ar 2014.gadu, un sasniedza 101,1 miljonu eiro. Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2015.gadā bija 92,6 miljoni eiro, pieaugot par 5,2% salīdzinājumā ar 2014.gadu. Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 77,2 miljonus eiro, tas ir par 2,1% vairāk nekā 2014.gadā.
Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2015.gadā bija Igaunija ar 0,45%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā – 0,27%. Latvijā un Igaunijā reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir nedaudz pieaugusi, bet Lietuvā samazinājusies, salīdzinot ar 2014.gadu.
Aplūkojot Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pēc reklāmas investīcijām uz vienu iedzīvotāju, 2015.gadā Latvija ar 38,9 eiro un Lietuva ar 34,6 eiro uz vienu iedzīvotāju ir zem Baltijas vidējā līmeņa. Igaunijā šis rādītājs ir augstākais starp Baltijas valstīm, 2015.gadā sasniedzot 70,5 eiro. Šis rādītājs visās Baltijas valstīs ir pieaugudzis, salīdzinot ar 2014.gadu.
Reklāmas apjoms dalījumā pa mediju grupām Baltijā
TV reklāmas kopējais apjoms Baltijā bija 104,8 miljoni eiro. Pirmo reizi internets ir apsteidzis avīžu reklāmas apjomu, ieņemot otro pozīciju ar 47,3 miljoniem eiro. Avīzes ir trešais lielākais medijs Baltijā ar reklāmas apjomu 32,5 miljoni eiro. Radio reklāmas apjoms bija 26,9 miljoni eiro. Vides reklāmas apjoms Baltijā bija 25,3 miljoni eiro. Žurnālu reklāmas apjoms sasniedza 24 miljonus eiro. Kino reklāmas kopējais apjoms bija 1,2 miljoni eiro.




Baltijas mediju reklāmas tirgus daļas
2015.gadā reklāmai TV bija lielākā tirgus daļa – 40%. Interneta reklāmas tirgus daļa ir otrā lielākā ar 18%. Avīžu reklāmas tirgus daļa 2015.gadā bija 12,4%. Radio reklāmas tirgus daļa Baltijā 2015.gadā bija 10,3%, bet vides reklāmas daļa bija 9,7%. Žurnālu reklāma 2015.gadā Baltijā bija 9,1%. 0,5% daļu ieņēma kino reklāma.

Pētījumu kompānijas TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka Baltijas mediju reklāmas tirgū joprojām būtiski pieaug interneta reklāmas apjoms un sarūk reklāmas ieguldījumi avīzēs. Turklāt Latvijā interneta reklāmas tirgus daļa ir bijusi lielākā starp Baltijas valstīm. Lietuvā vislabākajā pozīcijā ir TV reklāmas tirgus – Lietuvas TV reklāmas apjoms ir 44% no kopējā apjoma Baltijā. Kopumā, Igaunijā jau otro gadu pēc kārtas vērojama lielākā reklāmas tirgus izaugsme, investīcijas uz vienu iedzīvotāju būtiski pārsniedz līmeni Latvijā un ir jau vairāk nekā divas reizes augstākas par Lietuvas rādītājiem.
Par TNS
Balstoties uz ilgtermiņa pieredzi un pētījumu tirgus vadošajiem risinājumiem, TNS konsultē uzņēmumus par izaugsmes stratēģijām jaunu tirgu iekarošanā, inovāciju veidošanā, zīmolu maiņā un uzņēmumā iesaistīto pušu pārvaldībā. Atrodoties vairāk nekā 80 valstīs, TNS sarunājas ar patērētājiem visā pasaulē vairāk nekā jebkura cita kompānija un tādēļ izprot cilvēku rīcību un attieksmi visos pasaules kultūras, ekonomikas un politiskajos reģionos.
TNS ir daļa no Kantar – viena no lielākajām pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē. Plašāka informācija atrodama apmeklējot www.tnsglobal.com
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia