
Pētījumu kompānija Kantar ir apkopojusi informāciju par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2018.gadā. Visās trīs Baltijas valstīs kopā 2018.gada mediju reklāmas tirgus apjoms sasniedza 305,5 miljonus eiro, par 4,4% vairāk nekā 2017.gadā. 2018. ir pirmais gads kopš 2008., kad kopējais reklāmas tirgus atkal pārsniedzis 300 miljonu apjomu.
Lietuvā 2018. gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 4,3%, salīdzinot ar 2017.gadu, un sasniedza 116,0 miljonus eiro. Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2018.gadā bija 104,3 miljoni eiro, pieaugot par 3,1% salīdzinājumā ar 2017.gadu. Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 85,2 miljonus eiro, tas ir par 6,0% vairāk nekā 2017.gadā.
Kantar mediju pētījumu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka 2018. gadā Baltijā lielāko reklāmas tirgus pieaugumu nodrošinājusi vides reklāma (+4,1 miljons eiro). Baltijā kopumā samazinājies žurnālu reklāmas apjoms. Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kurā visos medijos fiksēts reklāmas pieaugums.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Dati: Lietuva, Igaunija – Kantar, Latvija – Kantar un Latvijas Reklāmas Asociācija
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
oskars.rumpeters@kantartns.com