
Pēdējo 6 mēnešu laikā radio ik dienu klausījušies vidēji 63,8% jeb 989 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 85% jeb 1 miljons 318 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2020.gada pavasara un vasaras pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 3 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 17,5% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 11,8% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa – radio stacijai ‘’Latvijas Radio 1” ar 10,2% lielu klausīšanās laika daļu.
2020.gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 12,3% jeb 190 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 10,4% jeb 160 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,4% jeb 130 tūkstoši klausītāju.
Kantar mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausīšanās ikdienas paradumus dažādās klausīšanās vietās pēdējo sešu mēnešu laikā ar situāciju pirms gada, secinām, ka radio klausīšanās ieradumu ir ietekmējuši ar COVID-19 saistīti notikumi.
Mājās ik dienu kādu no radio stacijām klausījās 33,3% jeb 516 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 2,3 procentpunktiem vairāk klausītāju nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Visvairāk radio klausīšanas mājās pieaugusi vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem – radio klausās ik dienu 25% jeb 74 tūkstoši šīs vecuma grupas iedzīvotāju. Automašīnās klausījās vismaz reizi dienā 35,1% jeb 544 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir kopumā par 2,8 procentpunktiem mazāk kā 2019.gada atbilstošajā pētījuma periodā. Vislielākais ikdienas radio klausītāju automašīnās samazinājums Vidzemē (5 reģionu dalījumā) – par 9 procentpunktiem mazāk un vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem – par 6,2 procentpunktiem mazāk klausījās mašīnās nekā pirms gada atbilstošajā laika periodā.
Savukārt darbā klausījās 10,7% jeb 165 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, un tas ir mazāk par 3,3 procentpunktiem nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Arī sabiedriskās un citās vietās radio klausījušies ik dienu mazāk nekā 2019.gada pavasara un vasaras laikā.
Kopumā pēdējo sešu mēnešu laikā radio ik dienu klausījās mazāk kā pirms gada un pirms Covid-19. Lai arī radio klausītāju skaits mājās palielinājās, taču radio klausītāju skaits ikdienā ārpus mājas samazinājās un radās kopējo radio klausītāju samazinājums.’’
Radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 31,5% jeb 488 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 29,6% jeb 458 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 2” – 29,4% jeb 455 tūkstoši klausītāju pēdējo 6 mēnešu periodā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Jumor FM 88,6, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2020.pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2020.gada 1.marta līdz 2020.gada 31.augustam. No kopējās 4568 aptaujāto izlases 81,7% jeb 3733 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 18,3% jeb 835 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.