
Pēdējo 6 mēnešu laikā radio ik dienu klausījušies vidēji 70,7% jeb 1 miljons 88 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87% jeb 1 miljons 338 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2021.gada pavasara un vasaras pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 6 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19,9% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 11% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija ‘’Latvijas Radio 1” ar 9,2% lielu klausīšanās laika daļu.
2021.gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 15% jeb 231 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto’’ – 11,5% jeb 177 tūkstoši klausītāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,9% jeb 137 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Apskatot šī gada pavasara un vasaras perioda radio staciju vidējo klausīšanās ilgumu dienas laikā dažādās demogrāfiskās grupās, varam konstatēt, ka viens radio klausītājs vecumā no 55 līdz 74 gadiem vidēji dienā radio klausīšanai veltījis visilgāk laika – 4 stundas un 27 minūtes, savukārt jaunieši vecumā no 16 līdz 24 gadiem radio klausīšanai veltījuši ievērojami mazāk laika – vidēji 3 stundas un 36 minūtes. Vidējais radio klausīšanas laiks dienā turpina samazināties šajā jauniešu vecuma grupā, ja salīdzina vairāku gadu pavasara un vasaras periodus (sākot no 2018.gada). Vecumā grupā no 16 līdz 24 gadiem vismazāk vidēji dienā klausījušies radio Latgalē – vidēji viens klausītājs šeit radio klausījies 2 stundas 26 minūtes un visilgākais vidējais klausīšanās laiks dienā patērēts vienam radio klausītājam Zemgalē – vidēji 4 stundas un 48 minūtes, arī Kurzemes reģiona jauniešu vidū vidējais klausīšanas laiks dienā ir līdzīgs: 4 stundas un 38 minūtes. Savukārt Rīgas un Pierīgas jaunieši vidēji radio klausīšanai velta mazāk laika (Rīgā vid. 3 stundas un 16 minūtes, Pierīgā – vid. 3 stundas un 18 minūtes). Vecuma grupā no 16 līdz 24 gadiem visilgāko laiku veltījuši radio klausīšanai tieši darba vietā – viens radio klausītājs darbā dienas laikā klausījies vidēji 6 stundas un 15 minūtes. Vīrieši dienas laikā vidēji ilgāk klausās radio kā sievietes. Šajā periodā vecumā no 16 līdz 74 gadiem viens vīrietis dienas laikā klausījies radio 4 stundas un 23 minūtes, bet vidēji viena sieviete – dienā klausījās radio vidēji 3 stundas un 49 minūtes.
Lauku teritorijās iedzīvotāju vidējais radio klausīšanās laiks dienā ir ilgāks nekā pilsētās. Lauku teritorijās 1 radio klausītājs patērēja laiku klausoties radio – vidēji 4 stundas un 32 minūtes, pilsētās – vidēji 3 stundas un 59 minūtes, bet Rīgā – vidēji 3 stundas 46 minūtes dienā. 6 reģionu dalījumā Kurzemē visilgāk patērēja laiku radio klausīšanai – vidēji dienā viens šī reģiona iedzīvotājs vecumā no 16 līdz 74 gadiem klausās radio 4 stundas un 45 minūtes, bet vismazāko laika intervālu radio klausīšanai patērēja Latgalē, klausoties radio dienā vidēji 3 stundas un 26 minūtes. Kopumā radio klausīšanas ilgums dienā uzrāda stabilu radio klausīšanās laika paradumu, izteiktākas radio klausīšanās ilguma svārstības ir jauniešu vidū.”
Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 31,0% jeb 477 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Latvijas Radio 2” – 29,8% jeb 458 tūkstoši klausītāju “Radio SWH” – 27,8% jeb 427 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 29 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 28 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem: EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax.FM, RETRO FM, RU FM, Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM, AUTORADIO.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2021.pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2021.gada 1.marta līdz 2021.gada 31.augustam. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 75,6% jeb 3413 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 24,2% jeb 1087 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām. Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.