Pēdējo 6 mēnešu laikā radio ik dienu klausījušies vidēji 68,5% jeb 1 miljons 45 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 87,1% jeb 1 miljons 329 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2021.gada rudens un 2022.gada ziemas pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 6 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 12,7% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā radio stacija “Latvijas Radio 1” ar 10,1% lielu klausīšanās laika daļu.

2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir “Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 14,0% jeb 213 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio Skonto”, kuru klausījās 11,5% jeb 175 tūkstoši iedzīvotāju un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 9% jeb 138 tūkstoši klausītāju.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Pēdējo sešu mēnešu laikā Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem vismaz reizi dienā radio klausījās par 1,2 procentpunktiem jeb 9 tūkstošiem iedzīvotāju vairāk nekā pirms gada atbilstošā laika periodā. Lielākais šo radio klausītāju skaita pieaugums bija mājās. 2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā radio mājās vismaz reizi dienā klausījās vidēji 35,2% jeb 537 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, kas ir par 1,5 procentpunktiem jeb 18 tūkstošiem radio klausītāju vairāk nekā pirms gada. Šajā laikā palielinājās arī to radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījās radio sabiedriskās vietās, automašīnās un citās vietās (piemēram, ciemos pie draugiem). Savukārt to radio klausītāju, kuri klausījās radio darbā vismaz reizi dienā, pēdējo sešu mēnešu laikā kļuva mazāk salīdzinājumā ar situāciju pirms gada. Šajā 2021.gada rudens un 2022.gada ziemas periodā darbā vismaz reizi dienā klausījās 13,7% jeb 202 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 0,7 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada 6 mēnešu laikā.

Interesanti atzīmēt, ka pēdējo sešu mēnešu laikā palielinājās radio klausītāju skaits vecumā no 16 līdz 24 gadiem, kas klausījās radio ik dienu automašīnās (+9,1%), mājās (+3,6%), un sabiedriskās vietās (+3,4%) salīdzinājumā ar situāciju pirms gada, kad bija lielāki Covid 19 izplatības  ierobežošanas pasākumi.

Kopumā, salīdzinot vairākus rudens un ziemas 6 mēnešu periodus, radio klausīšanās paradumus vairāk ietekmēja  tieši 2020. gada rudens un  2021. gada ziemas periodos ieviestie ierobežojumi, bet pēdējo 6 mēnešu periodā to ietekme nav bijusi tik būtiska.”

Radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,1% jeb 490 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Latvijas Radio 2” – 29,4% jeb 449 tūkstoši klausītāju un “Radio SWH” – 26,4% jeb 402 tūkstoši klausītāju pēdējo 6 mēnešu periodā.

.

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā iekļauta 31 radio stacija, no kurām 29 publiskotas: Auto Radio, Crush FM,  EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Lounge FM, Radio Alise Plus, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio Skonto, Radio Skonto Plus, Radio SWH, Radio TEV, Relax FM, RETRO FM,  Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, XO FM.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2021.rudens un 2022.ziemas perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2021.gada 1.septembra līdz 2022.gada 28.februārim. No kopējās 4502 aptaujāto izlases  80% jeb 3600 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 20% jeb 900 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,5 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

Par Kantar

Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kantar
t 67096300
tns@tns.lv