
Pēdējo 6 mēnešu laikā radio vismaz reizi dienā klausījušies 63,8% jeb 971 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 84,4% jeb 1 miljons 284 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
2022. gada rudens un 2023. gada ziemas pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 10 minūtes.
Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 19% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 12,5% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija ‘’Latvijas Radio 1” ar 8,5% lielu klausīšanās laika daļu.
2022.gada rudens un 2023.ziemas periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 12,7% jeb 194 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, “Radio Skonto’’, kuru klausījās 11,3% jeb 172 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,9% jeb 135 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausītāju skaitu ar situāciju pirms gada atbilstošā periodā, radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījies radio, ir samazinājies (-4,7%). Analizējot radio klausītāju skaitu, kas klausījušies radio vismaz reizi dienā dažādas vietās, mazāk radio klausījušies mājās (-6,9%), mazliet mazāk automašīnās(-0,8%) un citur, piemēram, ciemos pie draugiem (-0,8%). Savukārt radio klausītāju daudzums, kuri radio klausījušies darbā vismaz reizi dienā, ir gandrīz tāds pats kā pirms gada, nebūtiski palielinājies (+0,2%), arī sabiedriskās vietās klausītāju skaits nav ievērojami palielinājies (+0,9%). Salīdzinot radio klausīšanos demogrāfiskās grupās ar situāciju pirms gada, pēdējo sešu mēnešu laikā lielākās svārstības Latgales reģionā, kur būtiski mazāks radio klausītāju skaits klausījās radio ik dienu vecumā no 25 līdz 34 gadiem (-14,2%) nekā pirms gada šādā periodā, savukārt Vidzemē klausītāju skaits šajā vecuma grupā būtiski pieaudzis (+10,7%), tāpat arī Vidzemes iedzīvotāju vecuma grupā no 55 līdz 64 gadiem ikdienas klausītāju skaits palielinājies (+10,8%) salīdzinājumā ar situāciju pirms gada. “
Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 32,3% jeb 491 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Latvijas Radio 2” – 28,1% jeb 427 tūkstoši klausītāju, “Radio SWH” – 26,8% jeb 408 tūkstoši klausītāju šajā vecuma grupā.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Pētījumā iekļautās 32 radio stacijas: AUTO RADIO, Divu Krastu Radio, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, EHR Latviešu Hiti, Jēkabpils Radio 1, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, RADIO SKONTO, RADIO SKONTO PLUS, Radio SWH, RADIO TEV, Radio Relax FM, RETRO FM, Radio Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, SWH Spin, SWH LV, TOP RADIO.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.
Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.
2022.rudens un 2023.gada ziemas perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2022.gada 1.septembra līdz 2023.gada 28.februārim. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 84,2% jeb 3825 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,8% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem radio klausīšanās paradumus.