Pēdējo 6 mēnešu laikā radio ik dienu klausījušies vidēji  63,2% jeb 962 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju  vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Savukārt šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 84,5% jeb 1 miljons 286 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2023.gada pavasara un vasaras pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis 4 stundas un 8 minūtes.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai “Latvijas Radio 2’’ – 18,4% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas “Radio Skonto” ar 14,3% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā – radio stacija “Latvijas Radio 1” ar 9,1% lielu klausīšanās laika daļu.

2023.gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir ‘’Latvijas Radio 2”, kuru klausījās 12,8% jeb 195 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju, “Radio Skonto’’, kuru klausījās 11,8% jeb 179 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un “Latvijas Radio 1’’, kuru vismaz reizi dienā klausījās 8,7% jeb 132 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju “Radio Skonto” vismaz reizi nedēļā klausījās 33,4% jeb 508 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, “Radio SWH” – 29,5% jeb 449 tūkstoši iedzīvotāju un Latvijas Radio 2” –  29,4% jeb 447 tūkstoši iedzīvotāju minētajā vecuma grupā.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot radio staciju klausītāju skaitu ar situāciju pirms gada atbilstošā periodā, radio klausītāju skaits, kas vismaz reizi dienā klausījies radio, ir nedaudz palielinājies (+0,8%). Salīdzinot pētījuma rezultātus dažādās radio klausīšanās vietās ar pētījuma rezultātiem pirms gada, redzam, ka visvairāk palielinājies radio klausītāju skaits automašīnās (+1,5%),  mazliet palielinājies sabiedriskās vietās (+0,8%) un citur, piemēram, ciemos pie draugiem (+0,2%). Savukārt visvairāk samazinājies klausītāju skaits darbā (-1,4%). Mazliet mazāks iedzīvotāju skaits pavasara un vasaras laikā atzīmējuši, ka  radio vismaz reizi dienā klausījušies mājās (-0,6%).

Salīdzinot radio klausītāju skaitu Rīgā, citās pilsētās un laukos, ar situāciju pirms gada – Rīgā klausītāju skaits, kuri radio klausījušies vismaz reizi dienā, ir nedaudz samazinājies (-1,4%), savukārt citās Latvijas pilsētas palielinājies (+4%), un lauku apdzīvotās teritorijās –  noturīgi stabils radio klausītāju skaits, tikai mazliet samazinājies (-0,3%).

Joprojām no piecām klausīšanās vietām: mājas, darbs, automašīna, sabiedriska un cita vieta (piemēram, pie draugiem) radio klausās darbā visilgāk – vidēji viens radio klausītājs dzirdējis radio veidoto saturu vidēji 6 stundas un 30 minūtes. Dati liecina, ka šī gada pavasara un vasaras laikā īsākais radio klausīšanās laiks ir bijis sabiedriskās vietās – vidēji  viens radio klausītājs dzirdējis fonā kādu Latvijas radio – 1 stundu un 27 minūtes.”

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Pētījumā iekļautās 33 radio stacijas: AUTO RADIO, Divu Krastu Radio, EHR (Eiropas Hitu Radio), EHR Russkie Hiti, EHR SuperHits, EHR Latviešu Hiti, Jēkabpils Radio 1, Kurzemes Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Latvijas Radio 6 – NABA, Lounge FM, Radio Alise PLUS, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, RADIO SKONTO, RADIO SKONTO PLUS, Radio SWH, RADIO TEV, Radio Relax FM, RETRO FM, Radio Star FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, SWH Spin, SWH LV, TOP RADIO, RADIO ROKS.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar  radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. DAR metode nozīmē to, ka Kantar intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumu par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītās arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

Pēc radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodes nedēļas sasniedzamība (reach) tiek modelēta, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos nedēļas laikā.

2023.gada pavasara perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2023.gada 1.marta līdz 2023.gada 31.augustam. No kopējās 4500 aptaujāto izlases  84,5% jeb 3825  respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,5% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,52 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.