Mediju un reklāmas pētījumu aģentūra TNS BMF sadarbībā ar Latvijas Reklāmas Asociāciju ir sagatavojusi tradicionālo reklāmas tirgus pusgada pārskatu.
Salīdzinot ar 2003. gada 1. pusgada reklāmas tirgus apjomiem, 2004. gada 1. pusgadā tas ir pieaudzis par 19 %, sasniedzot 23,9 miljonus latu.
Ievērojamākais kāpums: žurnālos (+36 %), vides reklāmā (+45 %) un Internetā (+68 %) – pēdējiem diviem arvien sastādot salīdzinoši nelielus kopējos apjomus, bet stabilu tendenci reklāmas apjomu pieaugumā.
Kopējo apjomu sadalījums starp mediju grupām nav būtiski mainījies. Preses reklāma kopumā arvien sastāda lielāko daļu no kopējiem reklāmas tēriņiem medijos (44 %). Otrs lielākais medijs ir TV ar 36 %, tad radio ar 11 %, vides reklāma ar 6 %, Internets ar 2 % un kino ar 1 %.
2004. gada 1. pusgadā vietu starp lielākajiem reklāmdevējiem ir ieņēmušas vairākas mazumtirdzniecības kompānijas, attiecīgi nedaudz krītoties telekomunikāciju nozares kompāniju pozīcijam TOP-10 reklāmdevēju sarindojumā: VP Market, Kesko Food, RIMI. Pirmajā pozīcijā ar vislielākajiem ieguldījumiem reklāmā medijos, tāpat kā pagājušajā pusgadā un gadā kopumā ir PROCTER & GAMBLE. Bez minētajām kompānijām topā ir atrodamas arī MTG, Lattelekom, L’Oreal, LMT, LNT, TELE2, Reckitt Benckiser, Kraft Foods, Nestle un Colgate-Palmolive.
Reklāmas tirgus medijos 2004. gada 1. pusgadā
milj. Ls | pret 2003. g. I pusgadu | daļa % | |
---|---|---|---|
Avīzes | 7,3 | 11 % | 30 |
Žurnāli | 3,3 | 36 % | 14 |
Prese kopā | 10,6 | 18 % | 44 |
Televīzija | 8,7 | 15 % | 36 |
Radio | 2,6 | 25 % | 11 |
Vide | 1,5 | 45 % | 6 |
Kino | 0,2 | 9 % | 1 |
Internets | 0,4 | 68 % | 2 |
Tirgus kopā | 23,9 | 19 % | 100 |
Resursi:
Prezentācija: Latvijas reklāmas tirgus apjomi 2004. gadā (Adobe Acrobat)
Kontaktinformācija:
Māris Naglis,
TNS BMF, projektu direktors
Tālrunis: 7096303
E-pasts: maris.naglis@tns.lv