TNS BMFsadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju ir sagatavojis 2004. gada mediju reklāmas tirgus pārskatu. TNS apkopotie dati par 2004. gada mediju reklāmas tirgus apjomiem pasaulē un Baltijas valstīs, liecina, ka pēc provizoriskiem datiem, pasaulē mediju reklāmas tirgus apjoms, salīdzinot ar 2003. gadu, pieauguši par 6 %, sasniedzot 280 miljardus EUR, savukārt Baltijas valstīs šogad lielāko reklāmas apjomu medijos, sasniegusi Lietuva ar (+28 %), Latvija seko ar (+14 %), aiz sevis atstājot Igauniju, kuras reklāmas apjomi medijos auguši par 9 %. Augsts reklāmas apjomu pieaugums medijos 2004. gadā, salīdzinot ar 2003. gadu, konstatēts arī Krievijā (+33 %), liecina TNS apkopotie rezultāti.

Latvijā mediju reklāmas tirgus izaugsmes temps, salīdzinot ar straujo apjomu pieaugumu 2004. gada pirmajā pusē (+19 %), nedaudz samazinājis tempus otrajā pusgadā, tomēr kopumā, salīdzinot ar 2003. gada reklāmas apjomiem medijos, pieaudzis par 14 %, sasniedzot 49.3 mlj LVL apgrozījumu.

Straujākais pieaugums, salīdzinot ar 2003. gadu, vērojams vides reklāmas grupā (+36 %), sasniedzot 3,2 mlj. LVL, kas t.sk. pamatojams ar kopējo vides reklāmas nesēju skaita palielināšanos. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir vērojams arī straujš TV reklāmas apjoms pieaugums, t.i. +20 % pret 2003. gadu un tā viens no iemesliem ir TV kompāniju veiktas reklāmas cenas pieaugums.  Arvien saglabājas tendence samazināties laikrakstu un pieaugt žurnālu daļai. Pieaugums šajās grupās attiecīgi 17 % un 6 %.

Reklāmas apjomi pa mediju grupām 2004. g. un pieaugums pret 2003. g.

2004, mlj.LVL

pret 2003

Vide

3,2

36 %

TV

17,3

20 %

Žurnāli

6,8

17 %

Kino

0,5

12 %

Internets

0,9

11 %

Radio

5,9

10 %

Avīzes

14,7

6 %

KOPĀ

49,3

14 %

Datu avots: LRA / TNS BMF

Ņemot vērā TV un Vides reklāmas augstāko pieaugumu pagājušajā gadā, ir notikušas nelielas izmaiņas arī mediju reklāmas tirgus sadalījumā. Šo divu grupu daļas pieaugušas attiecīgi no 33.5 % uz 35.2 % (TV) un no 5.5 % uz 6.5 % (vides reklāma).

Analizējot preses grupu, salīdzinoši neliels pieaugums, salīdzinot ar 2003. gadu – tikai 6 %, vērojamas avīžu segmentā, un tādējādi avīžu reklāmas daļa kopējā mediju reklāmas apjomā mainījusies no 32.4 % uz 29.9 %, kas iespējams skaidrojams ar pastāvošo cenu politiku mediju grupā.  Žurnālu segmentā, salīdzinot ar 2003. gadu, vērojams pieaugums par 17 %, kas tādējādi nodrošina žurnālu segmenta daļas pieaugumu no 13.5 % uz 13.8 % no kopējā mediju reklāmas apjoma 2004. gadā.

Mediju grupu daļas no kopējā mediju reklāmas apjoma 2003. un 2004. gadā

2003

2004

TV

33,5 %

35,2 %

Avīzes

32,4 %

29,9 %

Žurnāli

13,5 %

13,8 %

Radio

12,4 %

11,9 %

Vide

5,5 %

6,5 %

Internets

1,9 %

1,8 %

Kino

1,0 %

1,0 %

Datu avots: LRA / TNS BMF

2004. gadā Lielāko reklāmdevēju TOP sarakstā nemainīgu pozīciju saglabājis arī iepriekšējā gada TOP galvgalī esošais Procter & Gamble , tomēr pārējā TOP izkārtojumā vērojamas izmaiņas.

Par 5 vietām pakāpies VP Market, kurš šogad atrodas 3. vietā. Vērā ņemams kāpums vērojams arī tādām kompānijām kā Kesko Food, Reckitt Benckiser, Coca- Cola HBC .

2004.g.

Vieta 2003.g.

1.

PROCTER & GAMBLE

=

2.

MODERN TIMES GROUP

15.

3.

VP MARKET

8.

4.

LMT

3.

5.

TELE2

7.

6.

LATTELEKOM

2.

7.

UNILEVER

10.

8.

RECKITT BENCKISER

13.

9.

COCA-COLA HBC

17.

10.

LNT

11.

11.

KRAFT FOODS

6.

12.

COLGATE-PALMOLIVE

4.

13.

L’OREAL

12.

14.

KESKO FOOD

29.

15.

RIMI

19.

Datu avots: TNS BMF, Adex, Gads 2004 (01.01.2004 – 31.12.2004)

Līderpozīciju 2004. gada TOP Lielākās reklamētās markas, ieņēmis lielveikals Maxima, kurš pagājušajā 2003. gadā atradās 5. vietā. Pagājušā gada līderis Lattelekom šogad ieņēmis 6. vietu. Lielas reklāmas aktivitātes veiktas Butterfly ABS un Viasat, kuru rezultātā šīs markas attiecīgi pacēlušās par 58 vietām un  32, salīdzinot ar 2003. gada rezultātiem.

2004.g.

Vieta 2003.g.

1.

MAXIMA

5.

2.

LNT

7.

3.

TV 3

6.

4.

RIMI

4.

5.

O KARTE

16.

6.

LATTELEKOM

1.

7.

ZELTA ZIVTIŅA

19.

8.

VIASAT

46.

9.

SAMSUNG

10.

10.

BUTTERFLY ABS

68.

11.

BLEND-A-MED

11.

12.

LG

25.

13.

ALWAYS

21.

14.

COLGATE

3.

15.

DIVIDE PRO

J

Datu avots: TNS BMF, Adex, Gads 2004 (01.01.2004 – 31.12.2004)

Kontaktinformācija:
Māris Naglis,
TNS BMF
Tālrunis: 7096303
E-pasts: maris.naglis@tns.lv