TNS BMF apkopojusi aprīļa reklāmas tirgus rezultātus. Kopējie reklāmas apjomi šajā mēnesī nedaudz samazinājušies. Presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tie ir kritušies pavisam nedaudz – par 1 %, salīdzinot ar martu (aprīlī bija 2,20 miljoni cm², bet martā – 2,23 miljoni cm²). Savukārt televīzijā reklāmas apjoms pēc reklāmas laika sekundēs krities par 4 %, salīdzinot ar martu (aprīlī – 1,5 miljoni sekundes, bet martā – 1,61 miljons sekundes).

Piecas lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) reklamētās nozares aprīlī: mājsaimniecības preces; kosmētika, higiēna; bizness, finanšu pakalpojumi, nekustamais īpašums; pārtikas produkti; sakari, elektronika, datortehnika.

Lielākie reklāmdevēji presē aprīlī (pēc reklāmas laukuma cm²):

1

MODERN TIMES GROUP

2

LMT

3

HIGH TECHNOLOGIES

4

STOCKMANN

5

NORD/LB LATVIJA

6

LATVIJAS TV

7

TV 5

8

ELCOR

9

NOVATOURS

10

BALTCOM

 

Lielākās markas presē aprīlī (pēc reklāmas laukuma cm²):

1

TV 3

2

STOCKMANN

3

NORD/LB

4

LMT, O KARTE (mobilo telefonu sakari, priekšapmaksas sarunu karte)

5

TV 5

6

O KARTE (priekšapmaksas mobilo sakaru karte)

7

LTV 7

8

BALTKOM

9

SEB UNIBANKA

10

HANSABANKA

Lielākie reklāmdevēji TV aprīlī (pēc reklāmas daudzuma minūtēs):

1

PROCTER & GAMBLE

2

RECKITT BENCKISER

3

STUDIO MODERNA

4

COCA-COLA HBC

5

COLGATE-PALMOLIVE

6

UNILEVER

7

NESTLE

8

MODERN TIMES GROUP

9

MASTERFOODS

10

LMT

Lielākās markas TV aprīlī (pēc reklāmas daudzuma minūtēs):

1

MAGIC BULLET

2

KOSMODISK

3

O KARTE (priekšapmaksas mobilo sakaru karte)

4

ORBIT

5

VIASAT

6

JACK LA LANNE’S

7

SEB UNIBANKA

8

NORLEVO, EN

9

SEB UNIBANKA, ALDARIS, LMT

10

ĀDAŽU ČIPŠI

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits aprīlī sasniedza 66 716 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli, ir par 13 % vairāk (2004. gadā – 57 788). Savukārt presē bijuši 16 502 reklāmas gadījumi, kas ir par 4 % vairāk nekā 2004. gada aprīlī (15 849 reklāmas gadījumi).


Inese Vēvere,
TNS BMF
Tālrunis: 7096303
E-pasts: inese.vevere@tns.lv