TNS Latvia apkopojusi jūnija reklāmas tirgus rezultātus. Kopējie reklāmas apjomi šajā mēnesī samazinājušies. Pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros presē tie samazinājušies par 11 % salīdzinot ar maiju (attiecīgi maijā bija 2,24 miljoni cm², bet jūnijā – 1,99 miljoni cm²). Savukārt, televīzijā reklāmas apjoms pēc reklāmas laika sekundēs samazinājies par 8 % salīdzinot ar maiju (maijā – 1,82 miljoni sekundes, bet jūnijā – 1,68 miljoni sekundes).
Piecas lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares jūnijā:
Kosmētika, higiēna
Mājsaimniecības preces
Pārtikas produkti
Sakari, elektronika, datortehnika
Bizness, Finansu pakalpojumi, Nekustamais īpašums.
Lielākie reklāmdevēji presē jūnijā, pēc reklāmas laukuma cm² :
Nr. | Reklāmdevējs | cm2 |
1 | ALDARIS | 41 626 |
2 | LMT | 33 508 |
3 | VP MARKET | 31 717 |
4 | PAREX | 31 591 |
5 | LATTELEKOM | 26 616 |
6 | LATVIJAS TV | 20 800 |
7 | RIMI | 20 332 |
8 | TELE2 | 20 261 |
9 | ADAM AUTO, HANSA AUTO | 20 152 |
10 | HIGH TECHNOLOGIES | 19 649 |
Lielākās markas presē jūnijā, pēc reklāmas laukuma cm²:
Nr. | Marka | cm2 |
1 | ALDARIS | 41 302 |
2 | PAREX | 31 117 |
3 | RIMI | 20 332 |
4 | LATTELEKOM | 19 968 |
5 | HIGH TECHNOLOGIES | 19 649 |
6 | LTV 1 | 19 141 |
7 | OPEL | 18 869 |
8 | NOVATOURS | 16 914 |
9 | REBUS | 15 856 |
10 | HANSABANKA | 15 766 |
Lielākie reklāmdevēji TV jūnijā, pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Nr. | Reklāmdevējs | Min |
1 | PROCTER & GAMBLE | 3451 |
2 | RECKITT BENCKISER | 1900 |
3 | COCA-COLA HBC | 1238 |
4 | COLGATE-PALMOLIVE | 1156 |
5 | MODERN TIMES GROUP | 812 |
6 | WRIGLEY | 596 |
7 | STUDIO MODERNA | 561 |
8 | KRAFT FOODS | 482 |
9 | LMT | 438 |
10 | L’OREAL | 392 |

Lielākās markas TV jūnijā, pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Nr. Marka Min 1 MAGIC BULLET 761 2 VIASAT 716 3 COLGATE 613 4 CILLIT 554 5 BLEND-A-MED 542 6 JACK LA LANNE’S 488 7 VANISH 481 8 ORBIT 478 9 DOMINA TRAVEL LATVIA, TOSS BOU 423 10 LĀČPLĒSIS 384
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits jūnijā sasniedza 70 868 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, ir par 23 % vairāk (2004.g. – 57 732). Savukārt, presē bijuši 15 184 reklāmas gadījumi, kas ir par 3 % vairāk nekā 2004.gada jūnijā (14 782 reklāmas gadījumi).
Kontakti
Inese Vēvere
TNS Latvia, Adex
t 7096300
e inese.vevere@tns.lv