Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia regulārā Nacionālā Mediju Pētījuma: prese 2006. gada ziemas pētījuma dati liecina, ka vismaz vienu no 285 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši 98 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir mazliet vairāk kā rudens periodā (97 %).

Nacionālā Mediju Pētījuma: prese 2006. gada Ziemas pētījums tika veikts laika posmā no 2005. gada 17. oktobra līdz 2006. gada 29. janvārim. Šajā periodā ar datorizētas tiešās intervijas (CAPI) metodi tika aptaujāti 1293 respondenti visā Latvijā.

TNS Latvia Preses, radio, interneta un patēriņa pētījumu projektu vadītājs Jānis Krauklis norāda, ka Ziemas periodā vairākās preses izdevumu grupās vērojams neliels preses izdevumu patēriņa pieaugums. Turklāt dienas laikrakstiem vērojams būtisks lasītāju skaita pieaugums, kas, galvenokārt, skaidrojams ar jauna dienas laikraksta „5 min” iznākšanu (skat. 1. tabulu un 1. grafiku).

1. tabula: Preses izdevumu patēriņš pa grupām ( % Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu – Cover)

Šajā pētījuma periodā vidēji 53  % iedzīvotāju izlasīja vismaz vienu dienas laikrakstu dienā, 53  % – vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā, 49  % – vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā 46  % – vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesi, bet 10  % – vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī.

1. grafiks: Preses izdevumu grupu vidējā auditorija, % (Cover)

Analizējot, cik preses izdevumu numurus lasa vai caurskata vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem, jāsecina, ka būtiskākais pieaugums vērojams dienas laikrakstu segmentā (skatīt 2. grafiku). Tā Ziemas periodā vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasīja 0,8 dienas laikrakstus vidēji dienā (salīdzinājumam 2005. gada rudens periodā – 0,6).

2. grafiks: Izlasīto preses izdevumu numuru skaits vidēji vienam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 15 līdz 74 gadiem

Lasītāko preses izdevumu TOP 5 izdevumu saraksts ir palicis līdzīgs kā iepriekšējā periodā. Galvenais lasītāko preses izdevumu saraksta jaunpienācējs ir latviešu un krievu valodā izdotais laikraksts „5 min”. Trīs lasītākie preses izdevumi mērķauditorijā „latvieši” ir Ieva, Privātā Dzīve, Diena, bet mērķauditorijā „cita tautība” – TV televizionnaja programma, TeleProgramma s djadjei Misei, Rīgas Santīms.

TOP 5 lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)

 

TOP 5 lasītākie nacionālie dienas laikraksti pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)

Cover % (vidējā auditorija) – vidējais lasītāju skaits mērķa grupā vienam preses izdevuma numuram procentos – cik cilvēku vidēji izlasa vai caurskata vienu avīzes / žurnāla numuru (procentos).
Cover (vidējā auditorija) – vidējais lasītāju skaits mērķa grupā vienam preses izdevuma numuram tūkstošos – cik cilvēku vidēji izlasa vai caurskata vienu avīzes / žurnāla numuru (tūkstošos).

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Ilze Broka
TNS Latvia
Sabiedrisko attiecību koordinatore
t 7096300
e ilze.broka@tns.lv