. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi 2006. gada janvāra reklāmas tirgus rezultātus. Pēc 2005. gada decembra lielā kāpuma, šī gada janvārī visos mediju veidos vērojams tradicionālais reklāmas apjomu kritums.

Prese

Salīdzinot ar 2005. gada decembri, šī gada janvārī presē reklāmas laukums kvadrātcentimetros samazinājies par 43 %. Ja decembrī reklāma aizņēma 2,53 miljoni cm², tad janvārī – 1,44 miljoni cm².

Janvārī presē reģistrēti 12 067 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % vairāk nekā 2005. gada janvārī (11 979 reklāmas gadījumi).

Pēc reklāmas laukuma cm², lielākie reklāmdevēji presē bijuši TELE2, Modern Times Group un Parex. Markas, kas presē aizņēmušas vislielāko reklāmas laukumu, ir Hewlett Packard, TELE2 un Parex.

Televīzija

Televīzijā, salīdzinot ar 2005. gada decembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 29 % (janvārī – 1,47 miljoni minūšu, bet decembrī – 2,09 miljoni).

Šī gada janvārī televīzijā reģistrēti 58 926 reklāmas gadījumi. Salīdzinot ar 2005. gada janvāri, reklāmas gadījumu skaits pieaudzis par 26 % (2005. gada janvārī – 46 851 reklāmas gadījumi).

Lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc reklāmas apjoma minūtēs, ir Studio Moderna, Procter & Gamble un Reckitt Benckiser. Reklamētākās produktu markas bijušas vairāki Studio Moderna produkti (H2O, Jack La Lanne’s, Magic Bullet, Elite Sauna Belt, Kosmodisk), bez šīm markām lielāko reklāmas apjomu minūtēs sasniegušas arī tādas markas kā Zelta Zivtiņa, Viasat, Dormeo, Vanish un TELE2.

Radio

Arī radio reklāmas apjoms, salīdzinot ar 2005. gada decembri, ir samazinājies par 45 % (janvārī – 0,41 miljoni sekundes, decembrī – 0,75 miljoni sekundes).

Radio reklāmu skaits šī gada janvārī sasniedzis 15 739 reklāmas un, salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, ir pieaudzis par 9 % (2005. gada janvārī – 14 472).

Rēķinot pēc reklāmas daudzuma minūtēs, lielākie reklāmdevēji radiostacijās bijuši Modern Times Group, Rimi un Linstow, savukārt lielākās markas – TV3, Mego un Alfa.

Reklamētākās nozares

2006. gada janvārī lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares bijušas:

Sakari, elektronika, datortehnika;

Kosmētika, higiēna;

Mājsaimniecības preces;

Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums;
Medicīna.

TNS Latvia Reklāmu reģistra projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka februārī reklāmas apjomi pieaugs. Pēc šobrīd apkopotās informācijas par februāri, reklāmas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar janvāri vērojams visos mediju veidos.

Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2

Nr. Reklāmdevējs cm2
1 TELE2 38 670
2 MODERN TIMES GROUP 25 269
3 PAREX 22 302
4 HEWLETT PACKARD 20 975
5 SMSKA.COM 18 876
6 HIGH TECHNOLOGIES 17 597
7 REAM LATVIJA 17 220
8 REBUS 16 276
9 TV 5 14 632
10 NORD/LB LATVIJA 14 375

Lielākās markas PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2

Nr. Marka cm2
1 HEWLETT PACKARD 20 975
2 TELE2 19 800
3 PAREX 19 558
4 REAM 15 498
5 ZELTA ZIVTIŅA 15 420
6 TV 5 14 632
7 NORD/LB 12 893
8 PIRMAIS BALTIJAS MUZIKĀLAIS KANĀLS 12 354
9 CARSKIJ POKROV 12 004
10 FORD 11 957

Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Reklāmdevējs min
1 STUDIO MODERNA 5 154
2 PROCTER & GAMBLE 1 924
3 RECKITT BENCKISER 1 240
4 TELE2   949
5 L’OREAL   577
6 MODERN TIMES GROUP   508
7 UNILEVER   488
8 COLGATE-PALMOLIVE   435
9 RICHARD BITTNER   415
10 MASTERFOODS   388

Lielākās markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Marka min
1 H2O 1 268
2 JACK LA LANNE’S   677
3 MAGIC BULLET   612
4 ELITE SAUNA BELT   524
5 ZELTA ZIVTIŅA   521
6 VIASAT   508
7 DORMEO   498
8 VANISH   471
9 TELE2   429
10 KOSMODISK   372

 

Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Reklāmdevējs min
1 MODERN TIMES GROUP 530
2 RIMI 448
3 LINSTOW 401
4 MEGO 276
5 TELE2 273
6 SKANDI AUTO, AURA AUTO 232
7 NESTE 203
8 SKANDI MOTORS 189
9 VP MARKET 166
10 ELCOR 150
11 MIKROFONA IERAKSTI 124

Lielākās markas RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Marka min
1 TV 3 307
2 MEGO 276
3 ALFA 274
4 RIMI 273
5 MITSUBISHI 232
6 VIASAT 223
7 NESTE 203
8 HYUNDAI 189
9 SUPER NETTO 175
10 MAXIMA 166

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

 

Kontakti

Santa Tima
TNS Latvia
Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv