. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi 2006. gada janvāra reklāmas tirgus rezultātus. Pēc 2005. gada decembra lielā kāpuma, šī gada janvārī visos mediju veidos vērojams tradicionālais reklāmas apjomu kritums.
Prese
Salīdzinot ar 2005. gada decembri, šī gada janvārī presē reklāmas laukums kvadrātcentimetros samazinājies par 43 %. Ja decembrī reklāma aizņēma 2,53 miljoni cm², tad janvārī – 1,44 miljoni cm².
Janvārī presē reģistrēti 12 067 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % vairāk nekā 2005. gada janvārī (11 979 reklāmas gadījumi).
Pēc reklāmas laukuma cm², lielākie reklāmdevēji presē bijuši TELE2, Modern Times Group un Parex. Markas, kas presē aizņēmušas vislielāko reklāmas laukumu, ir Hewlett Packard, TELE2 un Parex.
Televīzija
Televīzijā, salīdzinot ar 2005. gada decembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 29 % (janvārī – 1,47 miljoni minūšu, bet decembrī – 2,09 miljoni).
Šī gada janvārī televīzijā reģistrēti 58 926 reklāmas gadījumi. Salīdzinot ar 2005. gada janvāri, reklāmas gadījumu skaits pieaudzis par 26 % (2005. gada janvārī – 46 851 reklāmas gadījumi).
Lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc reklāmas apjoma minūtēs, ir Studio Moderna, Procter & Gamble un Reckitt Benckiser. Reklamētākās produktu markas bijušas vairāki Studio Moderna produkti (H2O, Jack La Lanne’s, Magic Bullet, Elite Sauna Belt, Kosmodisk), bez šīm markām lielāko reklāmas apjomu minūtēs sasniegušas arī tādas markas kā Zelta Zivtiņa, Viasat, Dormeo, Vanish un TELE2.
Radio
Arī radio reklāmas apjoms, salīdzinot ar 2005. gada decembri, ir samazinājies par 45 % (janvārī – 0,41 miljoni sekundes, decembrī – 0,75 miljoni sekundes).
Radio reklāmu skaits šī gada janvārī sasniedzis 15 739 reklāmas un, salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, ir pieaudzis par 9 % (2005. gada janvārī – 14 472).
Rēķinot pēc reklāmas daudzuma minūtēs, lielākie reklāmdevēji radiostacijās bijuši Modern Times Group, Rimi un Linstow, savukārt lielākās markas – TV3, Mego un Alfa.
Reklamētākās nozares
2006. gada janvārī lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares bijušas:
Sakari, elektronika, datortehnika;
Kosmētika, higiēna;
Mājsaimniecības preces;
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums;
Medicīna.
TNS Latvia Reklāmu reģistra projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka februārī reklāmas apjomi pieaugs. Pēc šobrīd apkopotās informācijas par februāri, reklāmas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar janvāri vērojams visos mediju veidos.
Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2
Nr. | Reklāmdevējs | cm2 |
1 | TELE2 | 38 670 |
2 | MODERN TIMES GROUP | 25 269 |
3 | PAREX | 22 302 |
4 | HEWLETT PACKARD | 20 975 |
5 | SMSKA.COM | 18 876 |
6 | HIGH TECHNOLOGIES | 17 597 |
7 | REAM LATVIJA | 17 220 |
8 | REBUS | 16 276 |
9 | TV 5 | 14 632 |
10 | NORD/LB LATVIJA | 14 375 |
Lielākās markas PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2
Nr. | Marka | cm2 |
1 | HEWLETT PACKARD | 20 975 |
2 | TELE2 | 19 800 |
3 | PAREX | 19 558 |
4 | REAM | 15 498 |
5 | ZELTA ZIVTIŅA | 15 420 |
6 | TV 5 | 14 632 |
7 | NORD/LB | 12 893 |
8 | PIRMAIS BALTIJAS MUZIKĀLAIS KANĀLS | 12 354 |
9 | CARSKIJ POKROV | 12 004 |
10 | FORD | 11 957 |
Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Reklāmdevējs | min |
1 | STUDIO MODERNA | 5 154 |
2 | PROCTER & GAMBLE | 1 924 |
3 | RECKITT BENCKISER | 1 240 |
4 | TELE2 | 949 |
5 | L’OREAL | 577 |
6 | MODERN TIMES GROUP | 508 |
7 | UNILEVER | 488 |
8 | COLGATE-PALMOLIVE | 435 |
9 | RICHARD BITTNER | 415 |
10 | MASTERFOODS | 388 |
Lielākās markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Marka | min |
1 | H2O | 1 268 |
2 | JACK LA LANNE’S | 677 |
3 | MAGIC BULLET | 612 |
4 | ELITE SAUNA BELT | 524 |
5 | ZELTA ZIVTIŅA | 521 |
6 | VIASAT | 508 |
7 | DORMEO | 498 |
8 | VANISH | 471 |
9 | TELE2 | 429 |
10 | KOSMODISK | 372 |
Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Reklāmdevējs | min |
1 | MODERN TIMES GROUP | 530 |
2 | RIMI | 448 |
3 | LINSTOW | 401 |
4 | MEGO | 276 |
5 | TELE2 | 273 |
6 | SKANDI AUTO, AURA AUTO | 232 |
7 | NESTE | 203 |
8 | SKANDI MOTORS | 189 |
9 | VP MARKET | 166 |
10 | ELCOR | 150 |
11 | MIKROFONA IERAKSTI | 124 |
Lielākās markas RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Marka | min |
1 | TV 3 | 307 |
2 | MEGO | 276 |
3 | ALFA | 274 |
4 | RIMI | 273 |
5 | MITSUBISHI | 232 |
6 | VIASAT | 223 |
7 | NESTE | 203 |
8 | HYUNDAI | 189 |
9 | SUPER NETTO | 175 |
10 | MAXIMA | 166 |
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Santa Tima
TNS Latvia
Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv