Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi 2006. gada februāra reklāmas tirgus rezultātus. Pēc tradicionālā janvāra krituma, februāra mēnesī visos medijos bija vērojams reklāmas apjomu pieaugums.
Prese
Visievērojamākais reklāmas apjomu kāpums reģistrēts presē. Šajā medijā reklāmas laukums kvadrātcentimetros salīdzinot ar 2006. gada janvāri pieaudzis par 28 %. Attiecīgi februārī presē reklāma aizņēma 1,86 miljonus cm², bet janvārī – 1,44 miljonus cm².
Februārī presē reģistrēti 13 835 reklāmas gadījumi, kas ir par 4 % mazāk kā 2005.gada februārī, kad tika reģistrēti 14 429 reklāmas gadījumi.
Lielākie reklāmdevēji (cm²) presē februārī bijuši Parex, LMT, BITE un Latvijas TV, kam ar līdzīgiem reklāmas apjomiem seko TV 5, Modern Times Group, TELE2, Samsung Electronics, High Technologies un Elcor. Lielākās markas (cm²) presē bijušas Parex, TV 5 un Samsung.
Televīzija
Televīzijā, salīdzinot ar janvāri, februārī reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 19 % . Februārī televīzijā reklāma aizņēmusi 29,2 tūkstošus minūšu , bet janvārī – 24,6 tūkstošus.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits februārī sasniedza 74 446 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, ir par 35 % vairāk (2005. gada februārī – 55 075).
Lielākie reklāmdevēji (minūtes) februārī televīzijā bijuši Studio Moderna, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, TELE2, Bite, L’Oreal, LMT, Henkel, Unilever un Modern Times Group. Bez Studio Moderna produktiem, reklamātākās markas televīzijā bijušas Viasat, Bite un Toxic.
Radio
Arī radio reklāmas apjomi, salīdzinot ar janvāri, ir pieauguši – par 14 %. Ja 2006. gada janvārī radio reģistrēts 6,9 tūkstoši minūsu reklāmas, tad februārī – 7,9 tūkstoši minūšu.
Februārī radio reklāmu skaits sasniedza 17 151 reklāmu un, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, reklāmu skaits ir pieaudzis par 16 % (2005. gada februārī – 14 805 reklāmas gadījumu).
Rēķinot pēc reklāmas daudzuma minūtēs, lielākie reklāmdevēi februārī radio bijuši Modern Times Group, Rimi, LMT, kam seko Nordea, Bite, Elcor, Mikrofona ieraksti, Mego, Skandi Motors, Skandi Auto, Aura Auto un Hansabanka. Lialākās markas radio – TV3, Rimi un Nordea.
Reklamētākās nozares
Piecas lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares februārī paliek nemainīgas:
Sakari, elektronika, datortehnika
Kosmētika, higiēna
Mājsaimniecības preces
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Medicīna.
TNS Latvia Reklāmu reģistra vadītītāja Inese Vēvere norāda, ka martā vērojams ievērojams reklāmas apjomu pieaugums. Pēc patreiz apkopotajiem datiem un, salīdzinot vienādus periodus februārī un martā, TV reklāmas apjomi ir pieauguši par 8 %, savukārt presē par 18 %, bet žurnāliem – 17 %.
Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm² :
Lielākās markas PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm²:
Lielākie reklāmdevēji TV pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Lielākās markas TV pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Lielākās markas RADIO pēc reklāmas daudzuma minūtēs:
Kontakti
Santa Tima
TNS Latvia Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv