Meidju, tirgus un sociālo pētījumu aģnetūra TNS Latvia ir apkopojusi 2006. gada marta mediju reklāmas tirgus rezultātus. Tāpat kā šī gada februārī, arī marta mēnesī bija vērojams ievērojams reklāmas apjomu kāpums visos mediju veidos.
Prese
Presē reģistrēts ievērojamākais reklāmas apjomu pieaugums. Salīdzinājumā ar februāri, martā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros reklāmas apapjomi pieauguši par 32 % (attiecīgi martā bija 2,45 miljoni cm², bet februārī – 1,86 miljoni cm²).
Lielāko reklāmdevēju (pēc reklāmas laukuma cm²) pirmo desmitnieku sastāda LMT, TELE2, Parex, Modern Times Group, Hansabanka, Elcor, Nord/LB Latvija, L’Oreal, Nordea un SWH Radio. Reklamētākās markas presē bijušas Parex, TV3 un LMT.
Televīzija
Salīdzinājumā ar februāri, martā televīzijā reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 20 %. Februārī reklāma aizņēma 29,2 tūkstošus minūtes raidlaika, bet martā – 35 tūkstošus minūšu. Jāpiebilst, ka šī mēneša laikā divas reizes tika labots TV reklāmas gadījumu skaita dienā rekords. Šī gada 8. aprīlī televīzijā tikai reģistrēti 3446 reklāmas gadījumi, bet jau 15. aprīlī reklāmas gadījumu skaits pieauga par vairāk kā 200, sasniedzot 3659 reklāmas gadījumus dienā .
Televīzijā lielākie reklāmdevēji, rēķinot pēc noraidītā reklāmas daudzuma minūtēs, bijuši Studio Moderna, Procter & Gamble, TELE2, Reckitt Benckiser, LMT, Unilever, Colgate-Palmolive, L’Oreal, Bite un Coca-Cola HBC. Attiecīgi reklamētākās produktu markas – pieci STudio Moderna produkti (H2O, Kosmodisk, Jack La Lanne’s, Dormeo, Ultimate Ladder), TELE2, LMT, Vanish un Samsung.
Radio
Arī radio reklāmas apjomi, salīdzinot ar februāri, ir pieauguši – par 22 %. 2006. gada februārī radio reklāma aizņēma 7,9 tūkstošus minūtes ētera laika, bet martā – 9,6 tūkstošus minūšu.
Lielāko reklāmdevēju topu (pēc reklāmas daudzuma minūtēs) veido Modern Times Group, LMT, Rimi, Nordea, Bite, TELE2, Skandi Motors, VP Market, Skandi Auto un Mego. Reklamētākās produktu markas radio – TV3, LMT, Nordea, Viasat, Super Netto, Hyundai, Rimi, Mitsubishi, Bite un LMT.
Reklamētākās nozares
2006. gada martā piecas reklamētākās nozares (pēc bruto reklāmas ieņēmuma latos):
Sakari, elektronika, datortehnika
Kosmētika, higiēna
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Mājsaimniecības preces
Pārtikas produkti
Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2
Nr. | Reklāmdevējs | cm2 |
1 | TELE2 | 44 252 |
2 | SWH RADIO | 22 515 |
3 | PAREX | 42 010 |
4 | NORDEA | 22 837 |
5 | NORD/LB LATVIJA | 23 790 |
6 | MODERN TIMES GROUP | 40 101 |
7 | L’OREAL | 23 595 |
8 | LMT | 52 540 |
9 | HANSABANKA | 27 572 |
10 | ELCOR | 26 360 |
Reklamētākās markas PRESĒ pēc reklāmas apjoma cm2
Nr. | Marka | cm2 |
1 | PAREX | 40 827 |
2 | TV 3 | 28 736 |
3 | LMT, NOKIA, SAMSUNG, SIEMENS, Sony Ericson | 27 583 |
4 | HANSABANKA | 24 898 |
5 | NORDEA | 22 740 |
6 | TELE2 | 22 063 |
7 | HEWLETT PACKARD | 21 740 |
8 | LMT | 20 722 |
9 | NORD/LB | 20 543 |
10 | SAMPO BANKA, NOVATOURS | 20 370 |
Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs
Nr. | Reklāmdevējs | min |
1 | STUDIO MODERNA | 4 398 |
2 | PROCTER & GAMBLE | 2 817 |
3 | TELE2 | 1 354 |
4 | RECKITT BENCKISER | 1 161 |
5 | LMT | 950 |
6 | UNILEVER | 684 |
7 | COLGATE-PALMOLIVE | 676 |
8 | L’OREAL | 654 |
9 | BITE | 598 |
10 | COCA-COLA HBC | 518 |
Reklamētākās produktu markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Marka | min |
1 | H2O | 688 |
2 | KOSMODISK | 532 |
3 | JACK LA LANNE’S | 528 |
4 | TELE2 | 517 |
5 | LMT | 498 |
6 | DORMEO | 492 |
7 | VANISH | 477 |
8 | ULTIMATE LADDER | 460 |
9 | SAMSUNG | 455 |
10 | SEB UNIBANKA, ALDARIS, LMT | 430 |
Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Reklāmdevējs | min |
1 | MODERN TIMES GROUP | 599 |
2 | LMT | 598 |
3 | RIMI | 461 |
4 | NORDEA | 285 |
5 | BITE | 264 |
6 | TELE2 | 237 |
7 | SKANDI MOTORS | 230 |
8 | VP MARKET | 196 |
9 | SKANDI AUTO | 189 |
10 | MEGO | 153 |
Reklamētākās produktu markas RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Nr. | Marka | min |
1 | TV 3 | 348 |
2 | LMT | 302 |
3 | NORDEA | 285 |
4 | VIASAT | 251 |
5 | SUPER NETTO | 240 |
6 | HYUNDAI | 230 |
7 | RIMI | 221 |
8 | MITSUBISHI | 198 |
9 | BITE | 177 |
10 | LMT, NOKIA, SAMSUNG, SIEMENS, SONY ERICSSON | 169 |
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Informāciju sagatavoja
Inese Vēvere, TNS Latvia Reklāmu reģistra vadītāja
t 7096300
e inese.vevere@tns.lv
Kontakti
Santa Tima, TNS Latvia Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv