Meidju, tirgus un sociālo pētījumu aģnetūra TNS Latvia ir apkopojusi 2006. gada marta mediju reklāmas tirgus rezultātus. Tāpat kā šī gada februārī, arī marta mēnesī bija vērojams ievērojams reklāmas apjomu kāpums visos mediju veidos.

Prese

Presē reģistrēts ievērojamākais reklāmas apjomu pieaugums. Salīdzinājumā ar februāri, martā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros reklāmas apapjomi pieauguši par 32 % (attiecīgi martā bija 2,45 miljoni cm², bet februārī – 1,86 miljoni cm²).

Lielāko reklāmdevēju (pēc reklāmas laukuma cm²) pirmo desmitnieku sastāda LMT, TELE2, Parex, Modern Times Group, Hansabanka, Elcor, Nord/LB Latvija, L’Oreal, Nordea un SWH Radio. Reklamētākās markas presē bijušas Parex, TV3 un LMT.

Televīzija

Salīdzinājumā ar februāri, martā televīzijā reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 20 %.  Februārī reklāma aizņēma 29,2 tūkstošus minūtes raidlaika, bet martā – 35 tūkstošus minūšu. Jāpiebilst, ka šī mēneša laikā divas reizes tika labots TV reklāmas gadījumu skaita dienā rekords. Šī gada 8. aprīlī televīzijā tikai reģistrēti 3446 reklāmas gadījumi, bet jau 15. aprīlī reklāmas gadījumu skaits pieauga par vairāk kā 200, sasniedzot 3659 reklāmas gadījumus dienā .

Televīzijā lielākie reklāmdevēji, rēķinot pēc noraidītā reklāmas daudzuma minūtēs, bijuši Studio Moderna, Procter & Gamble, TELE2, Reckitt Benckiser, LMT, Unilever, Colgate-Palmolive, L’Oreal, Bite un Coca-Cola HBC. Attiecīgi reklamētākās produktu markas – pieci STudio Moderna produkti (H2O, Kosmodisk, Jack La Lanne’s, Dormeo, Ultimate Ladder), TELE2, LMT, Vanish un Samsung.

Radio

Arī radio reklāmas apjomi, salīdzinot ar februāri, ir pieauguši – par 22 %. 2006. gada februārī radio reklāma aizņēma 7,9 tūkstošus minūtes ētera laika, bet martā – 9,6 tūkstošus minūšu.

Lielāko reklāmdevēju topu (pēc reklāmas daudzuma minūtēs) veido Modern Times Group, LMT, Rimi, Nordea, Bite, TELE2, Skandi Motors, VP Market, Skandi Auto un Mego. Reklamētākās produktu markas radio – TV3, LMT, Nordea, Viasat, Super Netto, Hyundai, Rimi, Mitsubishi, Bite un LMT.

Reklamētākās nozares

2006. gada martā piecas reklamētākās nozares (pēc bruto reklāmas ieņēmuma latos):

Sakari, elektronika, datortehnika
Kosmētika, higiēna
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Mājsaimniecības preces
Pārtikas produkti

Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2

Nr. Reklāmdevējs cm2
1 TELE2 44 252
2 SWH RADIO 22 515
3 PAREX 42 010
4 NORDEA 22 837
5 NORD/LB LATVIJA 23 790
6 MODERN TIMES GROUP 40 101
7 L’OREAL 23 595
8 LMT 52 540
9 HANSABANKA 27 572
10 ELCOR 26 360

Reklamētākās markas PRESĒ pēc reklāmas apjoma cm2

Nr. Marka cm2
1 PAREX 40 827
2 TV 3 28 736
3 LMT, NOKIA, SAMSUNG, SIEMENS, Sony Ericson 27 583
4 HANSABANKA 24 898
5 NORDEA 22 740
6 TELE2 22 063
7 HEWLETT PACKARD 21 740
8 LMT 20 722
9 NORD/LB 20 543
10 SAMPO BANKA, NOVATOURS 20 370

 

Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs

Nr. Reklāmdevējs min
1 STUDIO MODERNA 4 398
2 PROCTER & GAMBLE 2 817
3 TELE2 1 354
4 RECKITT BENCKISER 1 161
5 LMT    950
6 UNILEVER    684
7 COLGATE-PALMOLIVE    676
8 L’OREAL    654
9 BITE    598
10 COCA-COLA HBC    518

Reklamētākās produktu markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Marka min
1 H2O 688
2 KOSMODISK 532
3 JACK LA LANNE’S 528
4 TELE2 517
5 LMT 498
6 DORMEO 492
7 VANISH 477
8 ULTIMATE LADDER 460
9 SAMSUNG 455
10 SEB UNIBANKA, ALDARIS, LMT 430

Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Reklāmdevējs min
1 MODERN TIMES GROUP 599
2 LMT 598
3 RIMI 461
4 NORDEA 285
5 BITE 264
6 TELE2 237
7 SKANDI MOTORS 230
8 VP MARKET 196
9 SKANDI AUTO 189
10 MEGO 153

 

Reklamētākās produktu markas RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs

Nr. Marka min
1 TV 3 348
2 LMT 302
3 NORDEA 285
4 VIASAT 251
5 SUPER NETTO 240
6 HYUNDAI 230
7 RIMI 221
8 MITSUBISHI 198
9 BITE 177
10 LMT, NOKIA, SAMSUNG, SIEMENS, SONY ERICSSON 169

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Informāciju sagatavoja

Inese Vēvere, TNS Latvia Reklāmu reģistra vadītāja
t 7096300
e inese.vevere@tns.lv

Kontakti

Santa Tima, TNS Latvia Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv