Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi 2006. gada aprīļa reklāmas tirgus rezultātus. Aprīļa mēnesī bija vērojams reklāmas apjomu kāpums televīzijā, savukārt presē un radio tas nedaudz samazinājās.
Prese
Pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros presē reklāmas apjoms salīdzinot ar 2006. gada martu samazinājies par 5 % (attiecīgi aprīlī bija 2,32 miljoni cm², bet martā – 2,45 miljoni cm² reklāmas).
Aprīlī presē reģisrēti 15 679 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2005. gada aprīlī, kad tika reģistrēti 16 549 reklāmas gadījumi.
Lielākie reklāmdevēji (pēc reklāmas laukuma cm²) aprīlī bijuši LMT, Samsung Electronics, Elcor, TELE2, Parex, Stockmann, L’Oreal, Nord/LB Bankka, Hansabanka un VP Market. Reklamētākās markas presē bijušas Samsung, Parex un Stockmann.
Televīzija
Televīzijā, salīdzinot ar martu, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 5 % (aprīlī – 36,9 tūkstoši minūšu, bet martā – 35 tūkstoši minūšu).
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits aprīlī sasniedza 96 970 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli, ir par 45 % vairāk (2005. gadā – 66 717 reklāmas gadījumi).
Aprīlī televīzijā lielākie reklāmdevēji (pēc reklāmas laika minūtēs) bija Studio Moderna, Procter&Gamble, Colgate-Palmolive, TELE2, Reckitt Benckisser, Coca-Cola HBC, Unilever, L’Oreal, LMT un Samsung Electronics.
Reklamētākās markas aprīlī televīzijā – Rovus Aqua Power, Zelta Zivtiņa un Colgate.
Radio
Arī radio reklāmas apjomi, salīdzinot ar martu, ir sarukuši par 1 % (aprīlī – 9,5 tūkstoši minūšu, martā – 9,6 tūkstoši minūšu).
Radio reklāmu skaits aprīlī sasniedza 21 461 reklāmu un, salīdzinot ar pagājušā gada aprīli, ir pieaudzis par 10 % (2005. gada aprīlī – 19 498 reklāmas gadījumi).
Pēc reklāmas apjoma minūtēs, lielākie reklāmdevēji aprīlī radio bijuši Modern Times Group, Rimi, LMT, Skandi Auto, Bite, Gedeon Richter, Nordea, BT1, VP Market un TELE2.
Reklamētākās produktu markas – Mitsubishi, TV3 un Toxic.
Reklamētākās nozares
Piecas lielākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares aprīlī:
Kosmētika, higiēna
Sakari, elektronika, datortehnika
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Pārtikas produkti
Mājsaimniecības preces
Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm2
Reklamētākās markas PRESĒ pēc reklāmas apjoma cm2
Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs
Reklamētākās produktu markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas apjoma minūtēs
Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Reklamētākās produktu markas RADIO pēc reklāmas apjoma minūtēs
Informāciju sagatavoja
Inese Vēvere
ADEX Projekta vadītāja
t 7096300
e inese.vevere@tns.lv
Kontakti
Santa Tima
Mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv