Sporta apģērbu tirgus piedzīvo apsīkumu – tirgotāji cenšas piesaistīt pircējus ar lielām atlaidēm.
Londona, 2006. gada 19. maijs. Sagaidāms, ka sporta apģērbu tirgus nākamo pāris mēnešu laikā beidzot saņems tik ļoti nepieciešamo stimulu, pateicoties Pasaules kausa izcīņai, paredz vadošā tirgus informācijas aģentūra TNS Worldpanel Fashion.
2002. gada Pasaules kausa izcīņas laikā Lielbritānijas sporta apģērbu tirgus apjoms 12 nedēļu laikā līdz 2002. gada 30. jūnijam pieauga par veseliem 24 % salīdzinājumā ar to pašu periodu iepriekšējā gadā, jo fani vēlējās izrādīt atbalstu savai komandai, iegādājoties tās tērpus.
Sporta apģērbu tirgū, kura pašreizējā vērtība ir 1,82 miljardi mārciņu, 24 nedēļās līdz 2006. gada 2. aprīlim iestājies apsīkums, jo pārdošanas apjoms krities par 2 % salīdzinājumā ar to pašu periodu pagājušajā gadā. Tas krasi atšķiras no plašāka apģērbu tirgus rezultātiem, kas pieauguši par 2 %.
Kritušās arī cenas, jo mazumtirgotāji (sevišķi sporta veikali) piedāvāja precēm lielākas atlaides. Pēdējo sešu mēnešu laikā veseli 40 % visu tēriņu šajā tirgū bija tieši par precēm ar atlaidēm. Vislielākais cenu pazeminājums bija vērojams bērnu sporta apģērbu tirgū, kur preces ar atlaidēm tika pārdotas par 26 % vairāk nekā pagājušajā gadā. Sagādājot raizes lielajiem zīmoliem, ražotāju zīmolu preču pārdošanas apjoms samazinājās par 45 miljoniem mārciņu, daļēji cenu pazeminājuma par 9 % rezultātā.
Vislielākā lejupslīde vērojama vīriešu sporta apģērbu tirgū (kritums par 37,7 miljoniem mārciņu gada laikā). Vīriešu sporta apģērbu pārdošanas apjoms kritās par veseliem 11 %, jo pircēji, par spīti cenu pazeminājumam, iegādājās mazāk apģērba gabalu. Īpašs intereses zudums vērojams jaunāku vīriešu vidū (vecumā līdz 35 gadiem), jo modes tendences nebija labvēlīgas sportiskam stilam – pārējo apģērbu pārdošanas apjoms pieauga par 10 %.
Pilnu rakstu lasiet šeit