Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais pētījums „Nacionālais Mediju Pētījums: internets” liecina, ka pēdējo 6 mēnešu laikā internetu ir lietojuši 40  % jeb 722 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu vecumā. 35 % jeb 629 tūkstoši ir lietojuši internetu regulārāk – pēdējo 7 dienu laikā.

Joprojām visaktīvāk internetu lieto Rīgas iedzīvotāji – pēdējo 6 mēnešu laikā internetu lietojuši 47 % rīdzinieku. Ievērojams Interneta lietotāju pieaugums pavasara periodā ir vērojams Zemgalē, kur pēdējo 6 mēnešu laikā Internetu lietojuši 43 % Zemgales iedzīvotāju, kas ir par 12 % vairāk kā ziemas periodā. Ievērojami ir palielinājies interneta lietotāju skaits starp 30 līdz 39 gadus veciem Latvijas iedzīvotājiem – no 42  % ziemas periodā līdz 47 % pavasara periodā.

Interneta lietotāju skaits (%) dažādās mērķa grupās

Palielinoties Interneta lietotāju skaitam, ir vērojams arī Interneta mediju auditorijas pieaugums. Pavasara periodā vidēji dienā viena trešā daļa (30 %) Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu vecumā apmeklēja vismaz vienu pētījumā iekļauto interneta mediju. Ziemas periodā vismaz vienu pētījumā iekļauto interneta mediju bija apmeklējusi viena ceturtā daļa (26 %) no aptaujātajiem iedzīvotājiem.

Apmeklētāko interneta lapu TOP 10 pēc vienas dienas vidējās auditorijas (tūkstošos)

 

„Nacionālā Mediju Pētījuma: internets” dati liecina, ka apmeklētākās Latvijas interneta lapas pavasara periodā ir bijušas Google (254 tūkstoši), Inbox (253 tūkstoši), Delfi latviešu un krievu valodās (237 tūkstoši), Draugiem.LV (226 tūkstoši) un One (163 tūkstoši).

TNS Latvia projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2006. gada pavasarī gan Google, gan Inbox vienas dienas vidējā auditorija ir pārsniegusi 250 tūkstošus, kas, salīdzinot ar 2005. gada pavasari, ir palielinājusies vidēji par 100 tūkstošiem apmeklētāju dienā. Draugiem.LV vienas dienas vidējā auditorija, salīdzinot ar pagājušā gada pavasari, ir palielinājusies 2,3 reizes, sasniedzot 226 tūkstošus apmeklētāju dienā (15 līdz 74 gadu vecumā).

Par pētījumu:

TNS Latvia interneta auditoriju pētījumu veica no 2006. gada 30. janvāra līdz 30.aprīlim, kura laikā visā Latvijā tika aptaujāti 1475 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Kontakti

Santa Tima
TNS Latvia mārketinga direktore
t 7096300
e santa.tima@tns.lv