. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2006 rezultātus. Visā Latvijā šajā periodā ar tiešās datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 3455 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji.
Jaunākie dati liecina, ka laika posmā no 2006. gada 1. maijam līdz 6. augustam vismaz vienu no 294 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši 96 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
TNS Latvia preses, radio un interneta pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze, analizējot preses izdevumu patēriņu pa preses izdevumu kategorijām, norāda, ka turpina pieaugt ceturkšņa žurnālu lasīšana – salīdzinot ar 2005. gada vasaru, ceturkšņa žurnālu patēriņš pieaudzis trīs reizes. Vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī 2006. gada vasarā izlasījuši 21 % iedzīvotāju.
Salīdzinājumā ar 2006. gada pavasara pētījuma periodu, neliels lasīšanas samazinājums (-3 %) ir vērojams nedēļas laikrakstu un dienas izdevumu pielikumu segmentā. 2006. gada vasaras periodā vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā lasīja vidēji 50 % Latvijas iedzīvotāju (2006. gada pavasara periodā – 53 %), vismaz vienu dienas laikrakstu pielikumu nedēļā – 33 % (2006. gada pavasara periodā – 36 %).
Preses izdevumu patēriņš pa grupām ( % Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu – Cover)
Preses auditorijas pētījuma 2006. gada vasaras perioda dati liecina, ka Rīgā lasītākās preses izdevumu kategorijas ir dienas laikraksti (64 %), nedēļas laikraksti (62 %) un reklāmas laikraksti (47 %). Mērķa grupā Latvieši visvairāk patērētie ir nedēļas žurnāli (61 %), mēneša žurnāli (58 %) un reģionālā prese (57 %). Mērķa grupā Cita tautība lasītākās izdevumu kategorijas ir nedēļas laikraksti (67 %) un dienas laikraksti (47 %).
Preses izdevumu grupu vidējā auditorija mērķa grupās, % (Cover)
Analizējot, cik preses izdevumu numurus lasa vai caurskata vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem, jāsecina, ka salīdzinājumā ar 2006. gada pavasara pētījuma periodu, nav vērojamas būtiskas izmaiņas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,3 mēneša žurnālus mēnesī, vienu nedēļas žurnālu nedēļā, 0,9 dienas laikrakstu pielikumus nedēļā. 2006. gada vasaras periodā vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74.gadiem izlasījis 6,1 preses izdevumus.
Izlasīto preses izdevumu numuru skaits vidēji vienam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 15 līdz 74 gadiem
Latvijā kopumā lasītāko preses izdevumu TOP 5 pirmajā vietā ir ierindojusies bezmaksas avīze 5 min (iepriekšējā – pavasara – periodā 3. vieta), 2. vietā – nedēļas žurnāls Ieva (iepriekšējā periodā 1. vieta), 3. vietā – TV televizionnaja programma krievu valodā (iepriekšējā periodā 2. vieta). 4.vietā ir ierindojies bezmaksas ceturkšņa izdevums – Pasta avīze (iepriekšējā periodā 8. vieta) un 5. vietā – Rīgas Santīms (iepriekšējā periodā 6. vieta).
Lasītāko preses izdevumu TOP 5 izdevumu sarakstu mērķa grupā „Rīga” ir papildinājis laikraksts Diena (iepriekšējā periodā 6. vieta).
Lasītāko preses izdevumu TOP 5 mērķa grupās „latvieši” un „cita tautība” ir saglabājušies iepriekšējā perioda topa laikraksti.
TOP 5 lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Santa Tolka
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 7096300
e santa.tolka@tns.lv