Mediju, tirgus un socioloģisko pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Augusta mēnesī televīzijā bija vērojams neliels apjomu kritums, bet presē un radio – reklāmas apjomu kāpums.
Prese
Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada jūliju, ir pieaudzis par 8 %. Attiecīgi augustā presē tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā – 1,76 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada augustā presē reģistrēti 15 842 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % mazāk nekā 2005.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 248 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši LMT, Parex, High Technologies, Baltkom, Elcor, Ream Latvija, Tele2, Procter & Gamble, Hansabanka, smska.com. Reklamētākās markas presē – Parex, LMT un Baltkom.
Televīzija
Televīzijā, salīdzinot arī šī gada jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs sarucis par 1 %. Augustā televīzijā noraidītas 32,4 tūkstoši minūtes, bet jūlijā – 32,7 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada augustā sasniedza 74 307 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, ir par 15 % vairāk (2005. gada augustā reģistrēti 64 842 reklāmas gadījumi).
Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Reckitt Benckisser, Colgate-Palmolive, Coca-Cola HBC, Tele2, LMT, L’Oreal, Cido, Henkel, Lāčplēša alus. Reklamētākās markas televīzijā – Vanish, Colgate, Coca-Cola.
Radio
Radio reklāmas apjomi minūtēs šī gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ir pieauguši par 14 %, attiecīgi augustā izskanējušas 18,9 tūkstoši reklāmas minūtes, bet jūlijā – 16,6 tūkstoši minūtes.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares augustā:
* Kosmētika, higiēna
* Mājsaimniecības preces
* Sakari, elektronika, datortehnika
* Izklaide, kultūra, atpūta
* Bezalkoholiskie dzērieni
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli:
36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Shape Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltic
Radio stacijas:
Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock
Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm²
Lielākās markas PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm²
Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs
Lielākās markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv