Ceturtā daļa (25%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) veikusi visu nepieciešamo, lai skolas un skolotāji būtu gatavi jaunajam mācību gadam (2% – noteikti jā; 23% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” jūlija sākumā veiktais pētījums.
Nedaudz vairāk nekā puse (56%) iedzīvotāju neuzskata, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) veikusi visu nepieciešamo, lai skolas un skolotāji būtu gatavi jaunajam mācību gadam (39% – drīzāk nē; 17% – noteikti nē).
Piektajai daļai (19%) ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Lūgti novērtēt vidējās izglītības kvalitāti kopumā Latvijas skolās 10 punktu skalā, kur 1 nozīmē – vidējās izglītības kvalitāte Latvijas skolās ir ”ļoti zema”, savukārt 10 – „ļoti augsta”, vidējais Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem sniegtais vērtējums vidējās izglītības kvalitātei kopumā Latvijas skolās ir 5,7 punkti.
Salīdzinoši augstāku vērtējumu (7 un vairāk punkti) snieguši 39% iedzīvotāju. Salīdzinoši vidēju vērtējumu (5 vai 6 punkti) snieguši 37% iedzīvotāju, bet salīdzinoši zemāku vērtējumu (1 līdz 4 punkti) sniegusi piektā daļa (22%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā.
2% iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi par izglītības kvalitāti kopumā Latvijas skolās.

Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2016. gada 26. līdz 27. jūlijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 900 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
TNS Latvia
t 67096300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia