Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 rezultātus.
Kopējais lasītāju skaits šajā rudenī, salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu Vasara 2006 ir saglabājies līdzšinējā līmenī. Arī jaunākā pētījuma Rudens 2006 dati liecina, ka 96 % no aptaujātajiem respondentiem 2006. gada rudenī ir lasījuši vismaz vienu no 286 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem.
Aplūkojot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu grupām, kopumā Latvijā būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu nav novērojamas. Dati liecina, ka visā Latvijā šajā periodā vismaz vienu dienas laikrakstu dienā lasīja vidēji 47 % Latvijas iedzīvotāju. Puse jeb 50 % aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā, 43 % – vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā. Neliels lasīšanas samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējo pētījuma periodu ir vērojams dienas laikrakstu pielikumiem. Rudenī kaut vienu dienas laikraksta pielikumu nedēļā izlasīja 31 % Latvijas iedzīvotāju. Kā norāda TNS Latvia preses un Interneta projektu vadītāja Elīna Krūze, tad arī šā gada rudens periodā tirgū turpinājās jau iepriekš novērotā tendence laikrakstu pielikumus turpmāk izdot žurnālu formā un kategorijā, kas arī izskaidro lasīšanas rādītāju samazināšanos pielikumu segmentā.
Preses izdevumu patēriņš pa grupām ( % Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu – Cover)
Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa reģioniem , pētījuma dati parāda lasīšanas pieaugumu Kurzemē. Salīdzinot ar vasaras periodu, visvairāk lasīšana ir pieaugusi žurnālu kategorijā. 53 % kurzemnieku rudens periodā ir lasījuši vismaz vienu nedēļas žurnālu nedēļā (+ 5 %), tāpat 53 % – vismaz vienu mēneša žurnālu mēnesī (+4 %), 34 % vismaz vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (+9 %).
Rīgā vislasītākās preses izdevumu kategorijas līdzīgi kā iepriekšējos Nacionālā Mediju Pētījuma periodos ir dienas laikraksti (63 %), nedēļas laikraksti (60 %), reklāmas izdevumi (45 %).
Preses izdevumu grupu vidējā auditorija pa reģioniem, % (Cover)
Analizējot datus par lasīto preses izdevumu vidējo skaitu 2006. gada rudenī, līdzīgi kā iepriekšējā pētījuma periodā Vasara 2006 viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir izlasījis vidēji 6,1 preses izdevumu. Analizējot rādītājus pa preses izdevumu kategorijām būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar vasaras periodu nav novērojamas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,3 mēneša žurnālus vidēji mēnesī, 1 nedēļas žurnālu, 0,9 nedēļas laikrakstus un 0,9 laikrakstu pielikumus vidēji nedēļā, 0,7 dienas laikrakstus vidēji dienā.
Izlasīto preses izdevumu numuru skaits vidēji vienam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 15 līdz 74 gadiem
Analizējot pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 datus attiecībā uz lasītākajiem preses izdevumiem, TNS Latvia preses un Interneta auditorijas pētījumu projektu vadītāja Elīna Krūze secina, ka lasītāko preses izdevumu TOPos notikušas zināmas izmaiņas . Latvijā lasītāko izdevumu TOP 5 rudens periodā vairs nav atrodams Rīgas Santīms, kā vietu ir ieņēmis žurnāls Privātā Dzīve . Bezmaksas izdevumu popularitāte Rīgā arī šajā ceturksnī saglabājusies iepriekšējā līmenī. Galvaspilsētā joprojām lasītākie izdevumi ir bezmaksas avīze 5 min un reklāmas izdevums Rīgas Santīms , un aiz tiem seko televīzijas programmas TV televizionnaja programma , TeleProgramma s djadjei Misei un nedēļas laikraksts Subbota. Mērķa grupā latvieši TOP 5 lasītākie preses izdevumi nav mainījušies.
TOP 5 lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 tika veikts laika posmā no 2006. gada 7.augustam līdz 15.oktobrim. Šajā periodā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību visā Latvijā tika aptaujāti 2492 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījumā Rudens 2006 periodā iekļauti 286 preses izdevumi. Pētījumā šajā periodā nav iekļauti jauni izdevumi. Rudens 2006 periodā vairs netiek mērīti sekojoši preses izdevumi:
Rabota & Ucoba (Vestji Segodna pielikums)
Darbs Rīga/Rigas Balss
Svoi Bizness
Dārzs
e-Pasaule
Sporta Avīze. Intervijas
Kinopauze
Baltijskij Sezon
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv