18. novembrī Latvijā tiek atzīmēta Latvijas Republikas proklamēšanas diena. Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju zina, kādi svētki tiek svinēti 18. novembrī, un precīzi nosauc, ka tā ir Latvijas Republikas proklamēšanas diena (72 %), liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja, kas norisinājās no 2006. gada 31.oktobra līdz 5. novembrim.
Pārējie respondenti vai nu nespēja sniegt konkrētu atbildi, vai arī nosauca citas versijas, piemēram, “tā ir Lāčplēša diena”, “diena, kad notika 1934. gada K. Ulmaņa valsts apvērsums”, kā arī ir iedzīvotāji, kuri uzskata, ka 18. novembrī tiek svinēta Lielās Oktobra revolūcijas gadadiena. Salīdzinot ar pagājušā gada līdzīga pētījuma rezultātiem, redzams, ka rādītāji nav būtiski mainījušies.
Iedzīvotāji, kuri zina, ka 18. novembrī tiek atzīmēta Latvijas Republikas proklamēšanas diena, biežāk ir iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, ar augstāko izglītību un ar vidējiem un augstiem ģimenes ienākumiem (no 100 un vairāk latiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī). Savukārt, tie, kuri nezina 18.novembra svētku nozīmi, visbiežāk ir jaunieši (15 līdz 24 gadi), cittautieši, nepilsoņi un iedzīvotāji ar pamata izglītību.
Visbiežāk Latvijas Republikas proklamēšanas diena tiek atzīmēta, apmeklējot 18. novembrim veltītos pasākumus klātienē (34 %) un svinot to kopā ar ģimeni, draugiem (31 %). Aptuveni ceturtā daļa iedzīvotāju vēro 18. novembrim veltītos raidījumus televīzijā (24 %). Savukārt aptuveni katrs septītais Latvijas iedzīvotājs 18. novembri izmanto kā parastu brīvdienu (15 %) un katrs ceturtais nekā īpaši to neatzīmē (25 %).
Svētkus retāk atzīmē cittautieši, nepilsoņi, iedzīvotāji vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, ar pamata izglītību un ar zemiem ģimenes ienākumiem (līdz 50 latiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī).
Latvijas raksturīgākais simbols – Brīvības piemineklis
Jautāti par to, kas ir raksturīgākais Latvijas simbols, respondenti visbiežāk ir nosaukuši dažādus valsts simbolus (34 %) – šajā grupā biežāk minētie ir Brīvības piemineklis (16 %) un karogs (11 %).
Katram piektajam Latvijas iedzīvotājam Latvija saistās ar dabu, dzīvniekiem vai putniem (19 %). Šajā grupā visbiežāk minētie simboli ir jūra (6 %) un ozols (5 %). Savukārt desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka Latvijas simbols ir „atrodams” Latvijas kultūrā un sportā (10 %). Jāatzīmē, ka trešajai daļai respondentu nav sava viedokļa par Latvijas raksturīgāko simbolu (29 %).
Par aptauju
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica no 2006.gada 31.oktobra līdz 5.novembrim, aptaujājot 502 Latvijas iedzīvotājus (vecumā no 15 līdz 74 gadiem) visā Latvijā.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, un klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tnslv