Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia jaunākā pētījuma par radio auditorijām Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultāti liecina, ka 2006. gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 81 % Latvijas iedzīvotāju, un vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 63 % Latvijas iedzīvotāju. Rudenī Latvijā kopumā radio klausīšanās tendences saglabājušās stabilas.
Kopējās radiostaciju auditorijas dinamika
Saskaņā ar radio auditorijas pētījuma Rudens 2006 rezultātiem šajā rudenī darba dienās radio ir klausījušies 80 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt brīvdienās – 63 %. Viens radio klausītājs rudens periodā radio ir klausījies vidēji 264 minūtes dienā, kas ir par 23 minūtēm mazāk kā vasaras periodā. TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka lai arī radio klausītāju skaits Latvijā ir nemainīgs, tomēr laiks, ko vidēji viens iedzīvotājs veltījis, lai klausītos radio, ir nedaudz sarucis.
Nacionālā Mediju Pētījuma: Radio ietvaros tiek mērīta arī radio klausīšanās konkrētā vietā. Latvijā kopumā rudens periodā visiecienītākā radio klausīšanās vieta bija mājas, kur radio klausījušies 56 % no vidējās radio klausītāju auditorijas, kā otra populārākā radio klausīšanās vieta atzīmēts darbs (29 %), savukārt trešā populārākā – mašīna (11 %).
Radio staciju topā pēc kopējās nedēļas auditorijas salīdzinājumā ar vasaras periodu būtiskas izmaiņas nav vērojamas. Līdzīgi kā iepriekšējā periodā topa pirmo vietu ieņem Latvijas radio 2 , kuru Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 28 % iedzīvotāju, otrajā un trešajā vietā attiecīgi ierindojies Radio SWH (17 %) un Latvijas Radio 1 (16 %).
Radiostaciju sarindojums pēc kopējās nedēļas auditorijas ( %) Latvijā kopumā 2006. g. rudenī
Analizējot rudens perioda pētījuma rezultātus pēc radio klausītāju vecuma, redzams, ka Latvijā kopumā gados jaunāku respondentu vidū klausītākā radiostacija ir European Hit radio , kuru klausījušies 35 % respondenti vecumā no 12 līdz 24 gadiem. Vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem klausītākā radiostacija ir Radio SWH (28 %), un pārējo vecuma grupu vidū klausītāka radiostacija ir Latvijas Radio 2 .
Arī klausīšanās laika sadalījums starp radiostacijām 2006. gada rudenī ir līdzīgs kā šā gada vasaras periodā. Latvijā kopumā visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacijas – Latvijas radio 2 (24,7 %), Latvijas radio 1 (10 %), Radio SWH (8,3 %).
Klausīšanās laika sadalījums Latvijā kopumā 2006. g. rudenī
2006. gada rudens periodā Rīgā palielinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kas radio klausījušies vismaz vienu reizi nedēļā. Ja vasarā vismaz reizi nedēļā radio klausījās 75 % rīdzinieku, tad rudenī tie jau bija 79 %. Līdzīga tendence vērojama arī dienas kopējās radio auditorijas rādītājā. Vismaz reizi dienā radio rudenī ir klausījušies vidēji 61 % galvaspilsētas iedzīvotāju, kas ir par 5 % vairāk kā vasaras periodā (56 %). Kā norāda Signe Hokonena, tad iespējams šāda tendence skaidrojama ar iedzīvotāju atgriešanos no atvaļinājumiem un darba sezonas atsākšanos.
Jaunākā radio auditorijas pētījuma Rudens 2006 rezultāti liecina, ka par 37 minūtēm samazinājies vidējais radio klausīšanās laiks, ko viens rīdzinieks veltīja radio. Salīdzinot ar vasaras periodu, kad vidējais klausīšanās laiks dienā bija 294 minūtes jeb 4,9 stundas, rudens periodā tas samazinājās līdz 257 minūtēm jeb 4,3 stundām.
Rīgā rudens periodā līdzīgi kā iepriekš vasaras periodā visvairāk klausītāju bija Radio SWH+ (22 %), kam seko Radio Skont o (21 %), savukārt, no ceturtās vietas vasaras periodā uz trešo rudens periodā pakāpies Radio SWH (18 %).
Radiostaciju sarindojums pēc kopējās nedēļas auditorijas ( %) Rīgā 2006. g. rudenī
Saskaņā ar radio auditorijas pētījuma Rudens 2006 rezultātiem vērojamas izmaiņas radiostaciju sadalījumā pēc klausīšanās laika Rīgā. Rudens periodā klausītākā radiostacija Rīgā bija Radio Skonto (13,9 %) , kura vasaras periodā ieņēma trešo vietu ar 10,7 %, otrā klausītākā radiostacija līdzīgi kā 2006. gada vasarā bija Latvijas radio 2 (11,7 %), bet par trešo klausītāko radiostaciju rīdzinieku vidū rudens periodā kļuvusi Novoje Radio (9,8 %).
Klausīšanās laika sadalījums Rīgā 2006. g. rudenī
2006. gada rudens periodā ir nedaudz mainījusies klausītāju izvēle attiecībā uz radiostacijām, un, salīdzinot ar vasaras periodu, vērojams neliels radio klausītāju skaita pieaugums, komentē TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena.
Par pētījumu
Nacionālā Mēdiju Pētījuma: Radio 2006. gada rudens pētījums tika veikts no 2006. gada 14. augusta līdz 29. oktobrim , kura laikā radio dienasgrāmatas aizpildīja 1903 respondenti – Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv