Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada septembri, ir pieaudzis par 25 % . Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,88 miljoni cm², bet septembrī – 2,31 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 17 187 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2005.gada oktobrī , kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 869 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši Parex, LMT, Elkor, Hansabanka, Bite, Tele2, Reaton, Baltkom, Stockmann, Berren. Reklamētākās markas presē – Parex, Zelta Pluss un Hansabanka.

Televīzija

Televīzijā, salīdzinot arī šī gada septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 8 %. Oktobrī televīzijā noraidītas 40,8 tūkstoši minūtes, savukārt septembrī – 37,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada oktobrī sasniedza 101 128 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada oktobri, ir par 10 % vairāk (2005. gadā reģistrēti 92 002 reklāmas gadījumi).

Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Reckitt Benckisser, L’Oreal, Tele2, LMT, Unilever, Colgate-Palmolive, Masterfoods, Kraft Foods, Bite. Reklamētākās markas televīzijā – Garnier, Colgate, L’Oreal.

Radio

Radio reklāmas apjomi šī gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir pieauguši par 11 %, attiecīgi oktobrī izskanējušas 20,6 tūkstoši reklāmas minūtes, bet septembrī – 18,6 tūkstoši minūtes.

Oktobrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Rimi, Bite, Parex, BT1, Skandi Motors, Baltic Motors, Elkor, Fenster, Nordea. Reklamētākās markas – Parex, Bite, Rimi.

Ņemot vērā līdzšinējo gadu pieredzi, TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere prognozē, ka 2006.gada beigās visticamāk reklāmas apjomi vēl palielināsies visos medijos.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares oktobrī:
* Sakari, elektronika, datortehnika
* Kosmētika, higiēna
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Mājsaimniecības preces
* Pārtikas produkti

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti:

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija , BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B Biznes & Banki, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.

Žurnāli:

36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība.

TV kanāli:

 LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija.

Radio stacijas:

Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Lielākie reklāmdevēji PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm²

Lielākās markas PRESĒ pēc reklāmas laukuma cm²

Lielākie reklāmdevēji TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs

Lielākās markas TELEVĪZIJĀ pēc reklāmas daudzuma minūtēs

Lielākie reklāmdevēji RADIO pēc reklāmas daudzuma minūtēs

Lielākās markas RADIO pēc reklāmas daudzuma minūtēs

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv