Līdzīgi kā pagājušajā gadu mijā, arī šogad katrs otrais Latvijas iedzīvotājs (50 %) vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir apņēmies jaunajā gadā kaut ko mainīt savā dzīvē. Šādu iezīmi rāda mediju, tirgus un sociālo pētīju aģentūras TNS Latvia 2006. gada decembrī veiktais Latvijas iedzīvotāju pētījums. Savukārt divās piektdaļas iedzīvotāju 2006.gadā neplāno ko mainīt savā dzīvē (40 %) un aptuveni katrs desmitais iedzīvotājs vēl nebija ticis skaidrībā, vai apņemsies kaut ko mainīt (10 %).
Kaut ko mainīt savā dzīvē jaunajā gadā salīdzinoši biežāk ir apņēmušies jaunieši un iedzīvotāji ekonomiski visaktīvākajā vecuma grupā (vecumā no 15 līdz 34 gadiem), rīdzinieki, algotie darbinieki, studenti, skolnieki, bezdarbnieki, kā arī iedzīvotāji bez personiskajiem ienākumiem vai ar zemiem personiskajiem ienākumiem (līdz 50 latiem mēnesī), tāpat arī iedzīvotāji ar augstiem personiskajiem ienākumiem (vairāk par 200 latiem mēnesī) un iedzīvotāji ar augstiem ģimenes ienākumiem (100 un vairāk lati uz vienu cilvēku ģimenē). Savukārt visu atstāt pa vecam un neko nemainīt salīdzinoši biežāk plāno vecākā gada gājuma cilvēki (vecumā no 55 līdz 74 gadiem), iedzīvotāki ar augstāko izglītību, iedzīvotāji ar vidējiem ģimenes ienākumiem (ienākumi uz vienu ģimenes locekli no Ls 50 līdz Ls 100 mēnesī), kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši zemiem ģimenes ienākumiem (no 50 līdz 100 latiem mēnesī), Latgales iedzīvotāji.
Visbiežāk iedzīvotāji apņemas izmainīt savu darba dzīvi
Visbiežāk iedzīvotāji 2007.gadā ir apņēmušies kaut ko mainīt savā darba dzīvē (25 %) – sākt strādāt, nomainīt darba vietu, saņemt paaugstinājumu utml. Tāpat cilvēki apņemas 2007.gadā mācīties (14 %) – uzlabot zināšanas, paaugstināt kvalifikāciju, apgūt svešvalodas utml., kā arī iegādāties vai labiekārtot mājokli (13 %). Kamēr katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs vēlas saglabāt pozitīvu skatu nākotnē (11 %). Kaut ko mainīt darba dzīvē salīdzinoši biežāk plāno iedzīvotāji ekonomiski aktīvākajā vecuma grupā (25 līdz 34 gadi), bezdarbnieki, kā arī iedzīvotāji ar augstiem personiskajiem ienākumiem (virs 200 latiem mēnesī). Mācīties salīdzinoši biezāk ir apņēmušies jaunieši (vecumā no 15 līdz 24 gadiem), skolnieki, studenti, latviešu valodā runājošie, iedzīvotāji ar pamata izglītību, iedzīvotāji bez personiskajiem ienākumiem vai ar zemiem personiskajiem ienākumiem (līdz Ls 50 mēnesī).
Tāpat salīdzinoši bieži 2007.gadā cilvēki ir apņēmušies mainīt attieksmi pret dzīvi, veikt izmaiņas ģimenes dzīvē, atmest dažādas atkarības un ceļot. Kā norāda TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms, tad, salīdzinot ar 2005. gada līdzīga pētījuma rezultātiem, nav novērojamas būtiskas rezultātu atšķirības.
Par aptauju
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia aptauju veica 2006. gadā no 6. līdz 8. decembrim, aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotājus (vecumā no 15 līdz 74 gadiem) visā Latvijā.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, kas klientiem nodrošina plašu pētījumu klāstu: gan patērētāju vajadzību izpēti, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšanu, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumus, produktu testus, noslēpumainā klienta pētījumus, gan starptautiskiem standartiem atbilstošus mediju (TV, radio, preses, radio, interneta) auditorijas pētījumus, informāciju un analīzi par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv