Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi novembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Novembra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams neliels reklāmas apjomu kritums.
Prese
Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada oktobri , ir samazinājies par 8 %. Attiecīgi novembrī tika reģistrēti 2,65 miljoni cm², bet oktobrī – 2,88 miljoni cm² reklāmas. Kā norāda TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad apjomu kritums daļēji skaidrojams ar novembra beigās rīkoto NATO sanāksmi, kuras laikā netika izdoti lielākie preses izdevumi. Līdz ar to daļa reklāmas netika nopublicēta.
Šī gada novembrī presē reģistrēti 16 454 reklāmas gadījumi, kas ir par 6 % mazāk nekā 2005.gada novembrī , kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 553 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) novembrī bijuši Bite, Elkor, Tele2, Hansabanka, L’Oreal, Parex, LMT, Baltkom, Renault, Rebus. Reklamētākās markas presē – BMW, Parex, Hansabanka.
Televīzija
Televīzijā, salīdzinot arī šī gada oktobri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 3 %. Novembrī televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet oktobrī – 40,8 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada novembrī sasniedza 102 011 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada novembri, ir par 9 % vairāk (2005. gadā reģistrēti 93 459 reklāmas gadījumi).
Novembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Tele2, Masterfoods, Reckitt Benckisser, Nestle, Unilever, Tim.we, Wrigley, Colgate – Palmolive, Glaxosmithkline. Reklamētākās markas televīzijā – Nescafe, Head & Shoulders, Tele2.
Radio
Radio reklāmas apjomi šī gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, ir samazinājušies par 4 %, attiecīgi novembrī izskanējušas 19,7 tūkstoši reklāmas minūtes, bet oktobrī – 20,6 tūkstoši minūtes.
Novembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija Elkor, Rimi, Parex, Bite, LMT, Skandi Motors, Skandi Auto, Aura Auto; Nordea, VP Market, Zetcom. Reklamētākās markas – Rimi, Parex, Hyundai.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares novembrī:
* Sakari, elektronika, datortehnika
* Kosmētika, higiēna
* Pārtikas produkti
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Mājsaimniecības preces
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija , BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B Biznes & Banki, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, DB BIT, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.
Žurnāli:
36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, MG Visi džipi, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība.
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija
Radio stacijas
Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv