Kā liecina jaunākais Lietuvas mediju un tirgus pētījumu aģentūras TNS Gallup veiktais preses auditorijas pētījums Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 , tad 2006. gada rudenī divi lasītākie dienas preses izdevumi Lietuvā vēl arvien ir “Vakaro žinios” – 20,5 % (vai 539 tūkstoši) un “Lietuvos rytas” – 19,1 % (vai 502 tūkstoši).
Dienas laikraksts “15 minučių”, kas ieņēma 3. vietu 2006.gada pavasarī un vasarā, saglabā to arī rudenī. Saskaņā ar rudens pētījuma datiem, 15,6 % vai 411 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu šī laikraksta izdevumu. 4.vietā lasītāko dienas preses izdevumu topā ir “Respublika” (7,4 % vai 194 tūkstoši), savukārt 5.vietu ieņem “Kauno diena” (5,9 % vai 156 tūkstoši).
Līdzīgi kā tas bija 2006.gada pavasara periodā, arī rudenī TV programmas ir populārākie nedēļas preses izdevumi Lietuvā (izdevumi, kas tiek izdoti 1 līdz 3 reizes nedēļā). Pirmajā vietā ierindojās “TV Antena” (17,9 % vai 470 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu izdevumu), otrajā – – “TV Publika” (17,4 % vai 458 tūkstoši). 3.vietu nedēļas izdevumu topā saglabā nedēļas žurnāls “Žmonės”. 11,1 % vai 290 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem apstiprina, ka 2006.gada rudens periodā lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu žurnāla izdevumu. 4.pozīciju nedēļas izdevumu topā ieņem “Stilius” (8,5 % vai 222 tūkstoši), piekto – “Laisvalaikis” (7,7 % vai 203 tūkstoši).
2006.gada rudenī vēl arvien lasītākie mēneša preses izdevumi Lietuvā ir sieviešu žurnāli. Vislasītākais mēneša izdevums ir ikmēneša žurnāls “Panelė”. 8,5 % vai 224 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem atbildējuši, ka ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu žurnāla izdevumu. Otro vietu ieņem “Laima” (6 % vai 158 tūkstoši), trešo – “Cosmopolitan (Lietuva)” (4,9 % vai 129 tūkstoši, ceturto – “Ekstra panelė” (4,9 % vai 128 tūkstoši), savukārt piekto vietu – “Medicina ir dar kai kas visiems” (4,8 % vai 126 tūkstoši).
Termini
Cover ( % vai ‘000) – vidējā auditorija – vidējais lasītāju skaits mērķa grupā vienam preses izdevuma numuram – cik cilvēku vidēji izlasa vai caurskata vienu avīzes / žurnāla numuru.
Cover max ( % vai ‘000) – kopējā auditorija – kopējais lasītāju skaits mērķa grupā, kas lasījuši kaut vienu no pēdējiem sešiem preses izdevuma numuriem – cik cilvēku kopā ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu no avīzes / žurnāla pēdējiem 6 numuriem.
Par pētījumu
Lietuvā TNS Gallup preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2006 veica laika posmā no 2006. gada 4.septembra līdz 26.novembrim. Šajā periodā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību visā Lietuvā tika aptaujāti 1676 pastāvīgie Lietuvas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Statistiskā mērījuma kļūda dotajai izlasei ietilpst 2 % robežās.
Kontakti
TNS Gallup
www.tns-gallup.lt
info@tns-gallup.lt