. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi 2006. gada (01/01/2006 – 31/12/2006) TV kanālu auditorijas.

Par skatītāko kanālu 2006. gadā ir kļuvis LNT, kura vērošanai TV skatītāji veltījuši vidēji 20,4 % no kopējā skatīšanās laika. Kanālam TV3 skatītāji veltījuši 18,4 %, savukārt kanālam LTV1 11,1 %. Kanāla PBK vērošanai TV skatītāji veltījuši 10,1 % no kopējā skatīšanā laika, kanālam LTV7 5,3 %, bet kanālam 3+ 4,0 %. 2,8 % no kopējā skatīšanās laika skatītāji ir veltījuši kanālam TV5 Rīga, 1,7 % – kanālam RenTV Baltija, un 0,1 % – kanālam MTV Latvija, kurš sāka raidīt šī gada septembrī. Visu pārējo, augstāk neminēto, kabeļ un satelītkanālu vērošanai TV skatītāji 2006. gadā veltījuši 24,2 % no kopējā skatīšanās laika, bet televizoru pieslēgtām video ierīcēm izmantojuši 1,8 % no kopējā skatīšanās laika.

TNS Latvia TV Metru vecākais projekta vadītājs Mārtiņš Traubergs komentē, ka, salīdzinot 2006. gadu ar  2005.  gadu, izmaiņas kanālu sarindojumā pēc skatīšanās laika nav. Taču, ja 2005. gadā pret 2004. gadu TV skatīšanās laiks vidēji dienā uz vienu Latvijas iedzīvotāju, kas vecāks par 4 gadiem, samazinājās par 6 minūtēm, tad 2006. gadā pret 2005. gadu šis rādītājs ir palielinājies par 2 minūtēm un bija vidēji 206 minūtes dienā. Tāpat par vienu minūti ir palielinājies arī laiks, ko pie TV ekrāna vidēji dienā pavadījis viens TV skatītājs – 287 minūtes.

Par gada skatītāko pārraidi atkal ir kļuvis LTV1 kanāla translētais Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls, kuru vērojuši vidēji 21,9 %, jeb 487,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem, un tie ir bijuši 59,5 % no visiem tā brīža TV skatītājiem. Otrajā un trešajā vietā ir ierindojušās TV3 translētās Pasaules meistarsacīkšu hokejā Latvijas izlases spēles pret ASV un Somijas valsts vienību izlasēm, kuras vērojuši attiecīgi 422,4 un 403,6 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem.

Zemāk apskatāmas 2006. gada TOP 10 programmas katrā no kanāliem.

Reitings  % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos
Reitings ‘000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos
Share  % – vidējais raidījuma skatītāju skaits attiecībā pret visiem TV skatītājiem

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv