Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembra mēnesī radio un presē bija vērojams reklāmas apjomu kāpums, savukārt televīzijā – neliels kritums.

Prese

Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada novembri , ir palielinājies par 2 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,69 miljoni cm², bet novembrī – 2,65 miljoni cm² reklāmas.

2006. gada decembrī presē reģistrēti 14 373 reklāmas gadījumi, kas ir par 6 % mazāk nekā 2005.gada decembrī , kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 372 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši LMT, Elkor, Bite, Hansabanka, TC Motors, Tele2, Lattelecom, Parex, DNB Nord, Rebus. Reklamētākās markas presē – Elkor, Okarte, BMW.

Televīzija

Televīzijā, salīdzinot ar 2006. gada novembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 2 %. Decembrī televīzijā noraidītas 38,6 tūkstoši minūtes, bet novembrī – 39,5 tūkstoši minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada decembrī sasniedza 97 164 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2005. gada decembri, ir par 12 % vairāk (2005. gadā reģistrēti 86 414 reklāmas gadījumi).

Decembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Tele2, LMT, Bite, Wrigley, Kraft Foods, VP Market, Reckitt Benckisser, Hansabanka, Masterfoods. Reklamētākās markas televīzijā –Zelta Zivtiņa, Pantene Pro-V, Hansabanka.

Radio

Kā norāda TNS LAtvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere, tad radio reklāmas apjomi 2006. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, ir palielinājušies par 12 %, attiecīgi decembrī izskanējušas 22,1 tūkstotis reklāmas minūtes, bet novembrī – 19,7 tūkstoši minūtes.

Decembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Elkor, Rimi, Post-Nevada, Bite, Tele2, Skandi Motors; Parex, Lattelecom, Nelda. Reklamētākās markas – OKarte; Elkor centrs, Elkor Plaza; Rimi.

Reklamētākās nozares

Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares decembrī:
* Sakari, elektronika, datortehnika
* Kosmētika, higiēna
* Pārtikas produkti
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Izklaide, kultūra, atpūta

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Laikraksti:

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B Biznes & Banki, B&B Nam 15 ļet, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, DB BIT, DB Auto, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.

Žurnāli:

36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next; Next, MG Visi džipi, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība.

TV kanāli:

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija.

Radio stacijas:

Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 7096300
e laura.brica@tns.lv