Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi ikceturkšņa preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2007 rezultātus.
Jaunākie pētījuma dati liecina, ka periodā Ziema 2007 vismaz vienu no 284 pētījumā iekļautiem preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96 % no aptaujātajiem respondentiem. Salīdzinot ar diviem iepriekšējiem pētījuma periodiem Rudens 2006 un Vasara 2006, kopējais lasītāju skaits ir saglabājies nemainīgs.
Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu kategorijām, 2007. gada ziemas periodā ir vērojams žurnālu lasītāju skaita neliels pieaugums. Jaunākie dati liecina, ka kaut vienu nedēļas žurnālu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši 45 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Rudens 2006 periodā – 43 %). Tikpat – 45 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu mēneša žurnālu mēnesī (Rudens 2006 periodā – 43 %). 28 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (Rudens 2006 periodā – 22 %). TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka ceturkšņa žurnālu lasītāju skaita palielinājums izskaidrojams ar izdevuma “ Pasta avīze ” lasītāju skaita pieaugumu.
Neliels lasītāju skaita pieaugums ir vērojams arī laikrakstu pielikumiem. 2007.gada ziemas periodā 32 % jeb 1/3 daļa Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu laikraksta pielikumu nedēļā. Lasītāju skaita pieaugumu šajā izdevumu kategorijā ir ietekmējis laikraksta “ Subbota” jaunais pielikums “ Subbota Plus”.
Preses izdevumu patēriņš pa grupām ( % Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu – Cover)
Preses auditorijas pētījuma 2007. gada ziemas perioda dati liecina, ka laikā no 2006. gada 16. oktobra līdz 2007. gada 4. februārim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem izlasīja vidēji 6,1 preses izdevumu. Salīdzinoši ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, būtiskas izmaiņas nav novērotas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,4 mēneša žurnālus vidēji mēnesī. Tāpat viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1 nedēļas žurnālu, 0,9 nedēļas laikrakstus, 0,8 laikrakstu pielikumus vidēji nedēļā, savukārt vidēji dienā tiek izlasīti 0,7 dienas laikraksti. Aplūkojot lasīto preses izdevumu vidējā skaita dinamiku uz vienu Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā, lasīšanas kritums ir novērojams laikrakstu pielikumiem. Elīna Krūze skaidro, ka viens no iespējamiem tā iemesliem ir tendence arvien vairāk laikrakstu pielikumu pārveidot par žurnāliem.
Izlasīto preses izdevumu numuru skaits vidēji vienam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 15 līdz 74 gadiem
Analizējot lasītāko izdevumu TOP 10, joprojām turpinās bezmaksas izdevumu triumfs gan Latvijā kopumā, gan atsevišķās mērķa grupās. Latvijā kopumā lasītāko izdevumu TOP 10 pirmajā vietā ierindojas “ Pasta Avīze ”, otrajā vietā atstājot “ 5 min ”. Rīgā TOP10 pirmo vietu ieņem reklāmas avīze “Rīgas Santīms”. Savukārt mērķa grupā „latvieši” TOP10 par trīs vietām ir pakāpies mēneša žurnāls “Santa” , par vienu vietu – “Diena”, “Ievas Stāsti”, “Sestdiena”. Mērķa grupā “cita tautība” TOP10 pirmās divas vietas nemainīgi ieņem televīzijas programmas – “TV televizionnaja programma” un “ TeleProgramma s djadjei Misei”.
TOP 10 lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2007 tika veikts laika periodā no 2006.gada 16. oktobra līdz 2007. gada 4.februārim. Ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību visā Latvijā tika aptaujāti 2965 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījumā Ziema 2007 periodā iekļauti 284 preses izdevumi.
Pētījumā 2007. gada ziemas periodā iekļauti sekojoši jauni izdevumi:
Subbota plus (Subbota pielikums)
Ekspress nedela
Mana Maja Profesionaliem
Pētījumā 2007. gada ziemas periodā vairs netiek mērīti sekojoši preses izdevumi:
Latvijas Vēstnesis Plus
Privatizācija, zeme, Nekustamais īpašums/ Latvijas Vēstneša pielikums
Baltijskije Berega
Kinopauze
Dziednieks
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv