Lai arī šogad Saeimas deputāti noraidīja ierosinājumu 8. martu – Starptautisko Sieviešu dienu – noteikt par atzīmējamu dienu, 50 % Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem šī diena ir ļoti nozīmīga un atzīmējama diena, neatkarīgi no tās oficiālā statusa. Šādus datus uzrāda mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia 2007.gada februāra beigās veiktais pētījums.
Savukārt, tikai 14 % iedzīvotāju šī diena nepavisam nav nozīmīga. Attiecīgi 35 % Latvijas iedzīvotāju 8.marts ir maznozīmīga diena, bet tomēr viņi to dažreiz atzīmē.
Cittautieši atvērtāki 8.marta svinībām
Starptautiskā sieviešu diena ir vieni no tiem svētkiem, kuru svinēšanas attieksmi lielā mērā ietekmē aptaujāto iedzīvotāju tautība. Ja latviešu tautības iedzīvotāju vidū tikai 35 % apgalvo, ka šie svētki viņiem ir ļoti nozīmīgi un viņi tos vienmēr atzīmē, tad krievu un citu tautību cilvēku vidū šie svētki ļoti nozīmīgi ir 71 %. Savukārt, latviešu tautības pārstāvju vidū ir lielāks to aptaujāto īpatsvars, kuri 8. martu- Starptautisko sieviešu dienu neatzīmē vispār (attiecīgi 19 % latviešu pret 7 % cittautiešu).
65 % Rīgā dzīvojošo iedzīvotāju, Starptautiskā sieviešu diena šķiet ļoti nozīmīga diena. Savukārt, Latgales reģionā 58 % Latgales iedzīvotāju 8. martu uzskata par vienmēr atzīmējamu dienu. Kā arī ir novērojama tendence, ka Starptautiskā sieviešu diena ļoti nozīmīga ir Latvijas iedzīvotājiem 35-44 gadu vecumā.
Likumsakarīgi, ka 8.marta svētkus vienmēr atzīmē Latvijas iedzīvotāji, kuri ir precējušies vai dzīvo kopā ar savu partneri, kā arī Latvijas iedzīvotāji ar vidējiem personīgiem ienākumiem (101-200 lati). Interesanti, ka Starptautiskās Sieviešu dienas atzīmēšanu neietekmē aptaujāto dzimums – gan pašu sieviešu, gan arī vīriešu attieksme ir līdzīga.
Par aptauju
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2007.gada 19. līdz 25. februārim, visā Latvijā aptaujājot 507 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 6 7096 300
e laura.brica@tns.lv