Saskaņā ar mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia šī gada martā veiktā pētījuma datiem, absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju (92 % jeb ~ 1 miljons 665 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem) plāno svinēt Lieldienas.
Visbiežāk Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 15-74 gadiem Lieldienās plāno apciemot radus/ draugus (56 %) un atpūsties (50 %). Savukārt aptuveni divas piektdaļas Latvijas iedzīvotāju Lieldienas plāno pavadīt atbilstoši tradīcijām (37 %) un aptuveni trešdaļa respondentu plāno apmeklēt dievkalpojumu (30 %). Mazliet mazāk nekā piektā daļa iedzīvotāju apmeklēs dažādus pasākumus (17 %).
Radus/ draugus Lieldienās salīdzinoši biežāk plāno apmeklēt šādu sociāli-demogrāfisko grupu pārstāvji – sievietes, iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem, iedzīvotāji ar vidējiem personīgajiem ienākumiem (no 100 līdz 200 latiem mēnesī), kā arī Kurzemes un Latgales reģiona iedzīvotāji.
Savukārt Lieldienas atbilstoši tradīcijām salīdzinoši biežāk plāno atzīmēt sievietes, vecākā gada gājuma iedzīvotāji (no 55 līdz 74 gadiem), latvieši, iedzīvotāji ar vidējo speciālo izglītību, iedzīvotāji, kuri ir precējušies, bet nedzīvo kopā ar partneri, ir šķīrušies vai atraitņi, pensionāri, kā arī skolnieki, studenti, iedzīvotāji ar vidējiem personiskajiem ienākumiem (no 100 līdz 200 latiem mēnesī) un vidējiem ģimenes ienākumiem (no 50 līdz 100 latiem uz vienu ģimenes locekli mēnesī). Tāpat atbilstoši tradīcijām Lieldienas salīdzinoši biežāk pavada ciematos un lauku teritorijā , Pierīgā, kā arī Kurzemes un Zemgales reģionos dzīvojošie.
Latvijas iedzīvotāji Lieldienās krāso olas un rīko olu kaujas
Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 15-74 gadiem, jautāti par Lieldienu svinēšanas tradīcijām, visbiežāk min olu krāsošanu (93 %) un olu sišanu (71 %). Tāpat Latvijas iedzīvotāji Lieldienās izšūpojas (38 %), sacenšas olu ripināšanā (19 %) un slēpj olas (18 %).
TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms, analizējot dažādas sociāli demogrāfiskās grupas, norāda, ka Lieldienu tradīciju ievērošana vairāk ir iecienīta 35 līdz 44 gadu vecu iedzīvotāju vidū, ģimeņu ar bērniem, sieviešu, latviešu un lauku iedzīvotāju vidū. Rīgā un Pierīgā dzīvojošie iedzīvotāji Lieldienu tradīciju ievērošanā ir kūtrāki.
Par aptauju
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia aptauju veica laikā no 2007.gada 7. līdz 13. martam, visā Latvijā aptaujājot 501 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra, un klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs.
Konatkti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 6 7096 300
e laura.brica@tns.lv