Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2007 rezultātus.
2007. gada pavasara perioda preses auditorijas pētījuma dati liecina, ka pavasarī kaut vienu no 284 pētījumā iekļauto Latvijas preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 97 % aptaujāto respondentu. Analizējot preses izdevumu lasītāju procentuālo īpatsvaru no Latvijas iedzīvotājiem 15 līdz 74 gadu vecumā, var secināt, ka kopējais lasītāju skaits pēdējo septiņu gadu laikā ir saglabājies prakstiski nemainīgs – 96 līdz 98 % robežās.
Preses izdevumu kopējā auditorija. 2001. – 2007. gads
Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese, Pavasaris 2007 periodā vislielākais lasītāju skaita pieaugums, salīdzinot ar Ziema 2007 periodu, ir laikrakstu pielikumiem un nedēļas laikrakstiem. Kaut vienu laikraksta pielikumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 37 % aptaujāto respondentu, kaut vienu nedēļas laikrakstu nedēļā – vidēji 52 % repondentu. TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka nedēļas laikrakstu patēriņa pieaugumu var izskaidrot ar lasītāju skaita pieaugumu vairākiem krievu valodā rakstošiem nedēļas laikrakstiem. Lasītāju skaits joprojām turpina pieaugt nedēļas un mēneša žurnāliem, sasniedzot 47 %. Dienas laikrakstu grupā patēriņš ir nedaudz palielinājies salīdzinot ar Ziema 2007 pētījuma periodu. 47 % no aptaujātajiem respondentiem ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu dienas laikrakstu dienā, kas ir tikpat, cik 2006. gada rudens periodā.
Preses izdevumu patēriņš pa grupām ( % Latvijas iedzīvotāju, kas lasījuši vai caurskatījuši vidēji vienu preses izdevumu – Cover)
Preses auditorijas pētījuma 2007.gada pavasara perioda dati liecina, ka laika posmā no 2007.gada 5.februāra līdz 29.aprīlim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74.gadiem lasīja vai caurskatīja vidēji 6,6 preses izdevumus, kas ir par 0,5 preses izdevumiem vairāk kā 2007. gada ziemā.
2007. gada pavasarī izlasīto preses izdevumu skaits uz vienu iedzīvotāju ir pieaudzis nedēļas žurnālu, nedēļas laikrakstu un laikrakstu pielikumu kategorijā. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs šajā periodā izlasīja 1,1 nedēļas žurnālu, 1 nedēļas laikrakstu un 1 laikrakstu pielikumu nedēļā.
Izlasīto preses izdevumu numuru skaits vidēji vienam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 15 līdz 74 gadiem
2007. gada pavasarī lasītāko preses izdevumu TOP 10 līderpozīcijas Latvijā kopumā joprojām ieņem bezmaksas izdevumi „Pasta Avīze” un „5min”. 3. vietā ir pakāpies nedēļas žurnāls „Ieva”, apsteidzot televīzijas programmu „TV televizionnaja programma (Kr. val.)”. Pavasara periodā lasītāko preses izdevumu TOP 10 ir papildinājuši izdevumi „Subbota (Kr. val.)” un „Latvijas Avīze”.
Mērķa grupā Rīga 2007.gada pavasarī līderpozīcijas ir atguvusi bezmaksas avīze „5min”, 2.vietā atstājot reklāmas avīzi „Rīgas Santīms”.
Mērķa grupā Latvieši lasītāko izdevumu TOP 10 pēc viena numura vidējās auditorijas ir papildinājis laikraksta „Diena ”pielikums „Karjeras Diena”, kas Ziema 2007 periodā ieņēma 13.vietu.
Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu topā no 7. vietas ziemas periodā uz 4. vietu 2007.gada pavasara periodā ir pakāpies laikraksts „Subotta”. Savukārt laikraksta „Subotta” pielikums „Subbota plus” ir ierindojies 10. vietā.
TOP 10 lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas (Cover)
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2007 tika veikts laika periodā no 2007.gada 5. februāra līdz 2007. gada 29.aprīlim. Ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību visā Latvijā tika aptaujāti 2992 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījuma periodā Pavasaris 2007 iekļauti 284 preses izdevumi.
Pētījuma 2007.gada pavasara periodā iekļauti sekojoši jauni preses izdevumi:
detki.lv (in Rus)
Dizaina Studija
Foto Kvartāls
Princeses (Disney)
Reklama. Rabota i ucoba/Reklama.lv (in Rus)
Saimnieciba/Latvijas Avize
Vip Lounge (in Rus)
Pētījuma 2007.gada pavasara periodā vairs netiek mērīti sekojoši preses izdevumi:
Atpūta. Vaļasprieks (Latvijas avīzes pielikums)
Baltijskij Kurs (in Rus)
Biznes & Zakon (Biznes & Baltija pielikums)
Kapital Region (in Rus)
Komsomolskaja Pravda v Baltiji (in Rus)
Krustvārdu avīze (Vakaru ziņu pielikums)
The Baltic Course
Vakara Zinas (avīze)
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv