Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Maija mēnesī novērojams reklāmas apjomu pieaugums gan TV un radio, gan arī presē.
Prese
Reklāmas apjoms šī gada maijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis par 13 %. Attiecīgi maijā tika reģistrēti 2,93 miljoni cm², bet aprīlī – 2,59 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada maijā presē reģistrēti 17 979 reklāmas gadījumi, kas ir tikai par 0,14 % vairāk nekā 2006.gada maijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 953 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bijuši: L’Oreal, LMT, Lattelecom, Baltkom, Parex, Tele2, Elkor, LNT, Bite, Apranga. Reklamētākās markas presē – Baltkom, Parex, BMW, Lattelecom, L’Oreal, LMT un Nokia, Maxima, Juniversal, Norvik Banka, kā arī Norwegian air shuttle.
Televīzija
Televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 28 %. Maijā televīzijā noraidītas 49,6 tūkstoši minūtes, bet aprīlī – 38,6 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits maijā sasniedza 130 923 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada maiju, ir ievērojams pieaugums – par 31 % vairāk (2006. gada maijā reģistrēti 100 022 reklāmas gadījumi).
Maijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Unilever, Reckitt Benckisser, Coca-Cola HBC, Colgate-Palmolive, Henkel, Tele2, Masterfoods, LMT, Johnson&Johnson. Reklamētākās markas televīzijā – Gillette, Rexona, Zelta Zivtiņa, Pantene Pro-V, Colgate, Coca-Cola, Dove, O karte, Pampers un CIF.
Radio
Radio reklāmas apjomi 2007. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, ir palielinājušies par 10 %, attiecīgi maijā izskanējušas 22 tūkstoši reklāmas minūtes, bet aprīlī – 20 tūkstoši minūtes.
Maijā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Nordea, Elkor, Bite, Veho, Juniversal, Skandi Motors, Maxima, Sony un Depo DIY. Reklamētākās markas – Nordea, Citroen, Hyundai, Maxima, Sony, Depo, Ford, Bite, Inserviss Credit un Samsung.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares maijā:
Kosmētika, higiēna
Sakari, eletronika, datortehnika
Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Izklaide, kultūra, atpūta
Pārtikas produkti
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Ņedvižimostj & Dom, B&B Vistavka, Bizness & Baltija, Čas, DB Tavs nams, Diena, Dienas Bizness, DB Eksperti, DB Veiksmīgs un vesels, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi, Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa.
Žurnāli:
36,6°C, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, A-Zet, Biznes .lv, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas jauns, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Sestdiena Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Šupulītis, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacijas:
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv