Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2007 rezultātus.

Jaunākie preses auditorijas pētījuma 2007.gada vasaras perioda dati liecina, ka kaut vienu no 294 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem 6 numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96,6 % aptaujāto respondentu 15 līdz 74 gadu vecumā.

Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2007 dati liecina, ka patēriņš atsevišķās preses izdevumu grupās gan laikrakstiem, gan žurnāliem ir nedaudz samazinājies, salīdzinot ar Pavasaris 2007 periodu. Kaut vienu dienas laikrakstu dienā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 43 % respondentu ( Pavasaris 2007 periodā – 47 %), kaut vienu laikraksta pielikumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 33 % aptaujāto respondentu ( Pavasaris 2007 periodā – 37 %). TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka nemainīgs patēriņš 2007. gada vasarā, salīdzinot ar pavasari, ir saglabājies nedēļas laikrakstiem un reģionāliem preses izdevumiem. Kaut vienu nedēļas laikrakstu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 52 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kaut vienu  reģionālo laikrakstu nedēļā – vidēji 47 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2007. gada vasaras periodā, laika posmā no 2007. gada 30. aprīļa līdz 5.augustam vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījis vai caurskatījis vidēji 6,1 preses izdevumu (2007.gada pavasarī – 6,5 preses izdevumi uz vienu Latvijas iedzīvotāju). Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs šajā periodā izlasīja vai caurtskatīja 1,3 mēneša žurnālus, 1 nedēļas laikrakstu un 1 nedēļas žurnālu, 0,9 laikrakstu pielikumus, 0,7 reģionālos laikrakstus, 0,6 dienas laikrakstus, 0,3 ceturkšņa žurnālus, 0,2 reklāmas laikrakstus un 0,1 mēneša laikrakstu.

2007. gada vasarā Latvijā kopumā lasītāko preses izdevumu TOP 10 1.vietā ir atgriezusies bezmaksas avīze „5min”, aiz sevis atstājot „TV televizionnaja programma” (Kr. val.) un nedēļas žurnālu „Ieva”.

Rīgā lasītāko izdevumu TOP 10 pirmais trijnieks, salīdzinot ar 2007.gada pavasara periodu, ir palicis nemainīgs: „5min”, „Rīgas Santīms”, „TV televizionnaja programma” (Kr. val.). Būtiski no 15. vietas Pavasaris 2007 periodā uz 8. vietu Vasara 2007 periodā TOP 10 ir pakāpies krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts „MK Latvija” (Kr. val.).

Mērķa grupā Latvieši TOP 10 līderpozīcijas ir saglabājuši nedēļas žurnāli „Privātā Dzīve” un „Ieva”, kā arī  informatīvais izdevums „Pasta Avīze”. No 17. vietas 2007.gada pavasara periodā uz 8. vietu vasaras periodā ir pacēlusies TV programmu avīze „TeleVīzijas programma”.

Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu sarindojumā būtiskas izmaiņas nav notikušas. Pirmajā trijniekā joprojām atrodas TV programmu avīzes – „TV televizionnaja programma” (Kr. val.) un „TeleProgramma s djadjei Misei” (Kr. val.), kā arī bezmaksas avīze „5min”.

Par pētījumu

Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2007 tika veikts laika periodā no 2007.gada 30. aprīļa līdz 2007. gada 5.augustam. Visā Latvijā ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību tika aptaujāti 3520 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Pētījuma periodā Vavasra 2007  iekļauti 294 preses izdevumi.

Pētījumā 2007.gada vasaras periodā iekļauti sekojoši jauni preses izdevumi:
4TEEN Girl
Cietais Rieksts
Delaj Sam (Kr. val)
Jūrmala  Plus (Lat. un kr. val.)
Labās ziņas
NEXT Home
NEXT Sport
Patiesie Stāsti
Saldā Dzīve
Sporta Diena/Diena
Umnica (Kr. val.)
Zemgales Reklāmas Avīze

2007.gada vasaras periodā vairs netiek mērīti sekojoši preses izdevumi:
Jelgavas Santīms
Republika.lv

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv