Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Pēc jūlijā konstatētā mediju reklāmas tirgus apjomu krituma, augustā bija vērojams TV reklāmas apjomu kāpums, savukārt presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.
Prese
Reklāmas apjoms šī gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 9 %. Attiecīgi augustā tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā – 2,09 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada augustā presē reģistrēti 14 977 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 842 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: Elkor, Bite, LMT, Rebus, L’Oreal, Cellxl.lv, Maxima, Procter & Gamble, Express Tours, DNB Nord. Reklamētākās markas presē – Podium, Maxima, Garnier.
Televīzija
TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka televīzijā augustā, salīdzinot arī jūliju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 15 %. Augustā televīzijā noraidītas 45,3 tūkstoši minūtes, bet jūlijā – 39,5 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits augustā sasniedza 107 585 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006. gada augustu, ir par 45 % vairāk (2006. gadā reģistrēti 74 307 reklāmas gadījumi).
Augustā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Colgate-Palmolive, Henkel, Tim.we, Unilever, Coca-Cola HBC, Tele2, L’Oreal, AZSK. Reklamētākās markas televīzijā – Staying alive, Colgate, Vanish.
Radio
Radio reklāmas apjomi 2007. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ir samazinājušies par 2 %, attiecīgi augustā izskanējušas 18,8 tūkstoši reklāmas minūtes, bet jūlijā – 19,1 tūkstotis minūtes.
Augustā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija AZSK; Sony; Elkor; LMT; Nordea; Veho; Skandi Auto, Aura Auto; Essential Club; Skandi Motors; Bite. Reklamētākās markas – Sony, Nordea, Citroen.
Reklamētākās nozares
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares augustā:
* Kosmētika, higiēna
* Izklaide, kultūra, atpūta
* Mājsaimniecības preces
* Sakari, biroja aprīkojums
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija , Čas, DB Karjera un vadība, DB Lietišķais stils, Diena, Diena Tūrisms, Dienas Bizness, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa
Žurnāli:
36,6°C, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto Bild Latvija, A-Zet, B&B Ņedvižimostj & Dom, Biznes .lv, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas jauns; Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next; Next, MG Kupejas & Kabrioleti; Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Sestdiena, Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, TV Izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6
Radio stacijas:
Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv