Šī gada sākumā, konsultējoties un sadarbojoties ar tirgus dalībniekiem, mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia pieņēma lēmumu investēt papildus 100 jaunākās paaudzes TV Metru „Mitronmeter” un, atbilstoši digitālā TV signāla pieejamībai Latvijā (~10 %), arī 10 „Frame Grabber” (speciāls aprīkojums digitālā TV signāla atpazīšanai TV auditorijas mērījumā) iegādē, tādējādi palielinot TV auditorijas pētījuma paneli par ~25 %.
Jūnija beigās tika saņemti pasūtītie TV Metri un jūlijā tika uzsākta to uzstādīšana vairāk nekā 60 mājsaimniecībās visā Latvijā. Uz šo brīdi TNS Latvia ir pabeigusi minēto papildus TV Metru uzstādīšanu, un TV auditorijas pētījuma panelī tiek nodrošināta nepārtraukta 375 ģimeņu dalība ar vairāk nekā 1 000 respondentiem, kas vecāki par 4 gadiem, visā Latvijā. Tādējādi Latvijas TV auditorijas pētījuma panelis ir kļuvis par plašāko Baltijas valstīs un piedāvā klientiem vēl precīzākus pētījuma rezultātus, kā arī iespēju analizēt daudz šaurākas mērķa grupas, nekā līdz šim.
Mārtiņš Traubergs, TNS Latvia TV auditorijas pētījuma vecākais projekta vadītājs: „Mēs esam gandarīti par paveikto. Latvija bija ne vien pirmā starp Baltijas valstīm, kura uzsāka TV auditorijas mērīšanu ar elektroniskām ierīcēm – TV Metriem, 1999. gadā, bet arī pirmā, kura uzsāka digitālā TV signāla mērīšanu ar speciālu aprīkojumu „Frame Grabber” 2005. gadā, kā arī pirmā, kura iekļāva pētījumā visu mājsaimniecībā strādājošo televizoru mērīšanu, ne divu visvairāk skatīto, kā tas bija līdz šī gada sākumam. Mēs rūpīgi sekojam līdzi tirgus attīstības tendencēm. Ienākot digitālajai televīzijai ar plašāku kanālu klāstu, auditorija fragmentējas uz nišas kanāliem, tāpēc bija nepieciešams palielināt esošo pētījuma dalībnieku skaitu. Šobrīd respondentu skaits ir atbilstošs, lai analizētu arī tādu kabeļu un satelīta kanālu auditoriju, kuri orientējušies uz šaurākām mērķa grupām.”
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv