Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2007 rezultātus.

Radio klausīšanās Latvijā

Kā liecina pētījuma rezultāti 2007. gada rudenī, salīdzinot ar 2007. gada vasaras periodu, radio klausītāju aktivitāte Latvijā saglabājusies iepriekšējā līmenī. 2007. gada rudenī Latvijā kopumā vismaz reizi nedēļā radio ir klausījušies vidēji 78 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, bet vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 60 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007.gada rudenī joprojām visbiežāk minētā radio klausīšanās vieta ir mājas, kur radio klausījušies 54 % no vidējās radio klausītāju auditorijas. Otrā biežāk minētā radio klausīšanās vieta ir darba vieta (30 %), kam seko radio klausīšanās mašīnā (11 %).

Arī 2007. gada rudenī pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio ietvaros tika mērīta radio klausīšanās internetā. Apkopotie pētījuma rezultāti liecina, ka rudenī radio internetā ir klausījušies 9 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. TNS Latvia radio un patēriņa pētījumu projektu vadītāja Signe Hokonena komentē, ka salīdzinoši biežāk internetu radio klausīšanās nolūkā izmanto jaunieši vecumā no 12 līdz 24 gadiem (22 %), skolēni un studenti (24 %) un attiecīgi tādi, kuriem nav personīgo ienākumu (17 %).

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007. gada rudens periodā viens radio klausītājs radio ir klausījies vidēji 259 minūtes jeb 4,3 stundas dienā.

Analizējot radio klausīšanās laika sadalījumu starp radiostacijām, redzam, ka 2007. gada rudens periodā Latvijā kopumā visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacijas Latvijas Radio 2 (22,4 %), Latvijas Radio 1 (9,9 %) un Latvijas Radio 4 (8,6 %) Desmit Latvijā klausītāko radiostaciju vidū ir arī tādas radiostacijas, kā Radio SWH (7,0 %), Radio Skonto (6,6 %), European Hit Radio (6,3 %), Star FM (5,6 %), šī gada vasarā raidīšanu sākusī jaunā radiostacijas 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio) (5,2 %), SWH+ (4,7 %) un Radio PIK 100 FM (1,7 %).

Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2007 iekļautās radiostacijas

Nacionālās apraides radiostacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM; European Hit Radio.

Rīgas radiostcijas

BBC World Service, Capital FM, Fit FM, Gold FM, Novoje Radio, Radio Baltkom; Radio MIX FM, Radio NABA, Radio NORD, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock; 96,2 – Krievijas Hiti (Russkoje Radio).

Reģionālās radiostacijas

Jēkabpils radio, Kurzemes radio, Latgales radio, Novoje Radio Daugavai, Novoje Radio Latgalei, Progressive FM, Radio 3, Radio Alise +, Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Maksimums (Europa Plus), Radio Mazsalaca, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Skonto (Latgalē), Radio Skonto Liepāja, Radio Valka, Radio Zemgale, Rietumu radio.

Par pētījumu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2007 veica laika periodā no 2007.gada 13.augusta līdz 2007.gada 31.oktobrim. Radio dienasgrāmatas visā Latvijā aizpildīja 1868 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, radio, Interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija www.tns.lv

Kontakti

Laura Briča
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.brica@tns.lv